قدس انلاین : نایب‌رئیس خانه معدن خراسان رضوی گفت: متأسفانه هیچ اقدام اساسی برای فرآوری سنگ معادن اعم از ساختمانی و تزئینی در خراسان رضوی انجام نمی‌شود.

هیچ اقدام اساسی برای فرآوری سنگ در خراسان‌رضوی انجام نمی‌شود
فضل الله احتشام‌نیا اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه معدن در خراسان رضوی وجود دارد کوچک بودن معادن و توان پایین بهره‌برداران برای به روز کردن تجهیرات و فناوری‌های خود بوده که این مسئله هم اکنون سبب شده بخش زیادی از معادن آن طور که باید بازدهی اقتصادی نداشته باشند.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوان در برخی از بخش‌ها حوزه معدن را تقویت کرد نیاز است که معادن کوچک به شکل کنسرسیومی و  شرکت‌های تعاونی بزرگ در آمده و بتوانند بهره‌برداری خود را به حداکثر برسانند تا مشکلات این حوزه را رفع کنند.

نایب رئیس خانه معدن خراسان رضوی  نبود هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی برای توسعه بخش معدن را یکی از معضلات مهم در این حوزه برشمرد و افزود: تعداد زیادی از استعلاماتی که فرد برای اکتشاف باید بگیرد سبب می‌شود که بخش زیادی از افراد از ورود و سرمایه‌گذاری در بخش معدن امتناع کنند.

احتشام نیا ادامه داد: همچنین نبود امکانات فرآوری نیز از دیگر مشکلات بخش معدن در خراسان رضوی است به جز حوزه سنگ آهن که هم اکنون چند کارخانه برای فرآوری سنگ آهن در سنگان و خواف تأسیس شده مواد معدنی دیگر عملا به صورت خام به فروش می‌رسند به عنوان مثال در فرآوری سنگ نما و سنگ‌های زینتی ضعف بسیار زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از معادن از مشکلات مدیریتی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ستاد تسهیل خراسان رضوی به ستاد تزریق منابع مالی تبدیل شده و عارضه یابی دقیقی از مشکلات واحدهای معدنی انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.