قدس آنلاین: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: روادید کاغذی، در تعامل وزارت امور خارجه و نیروی انتظامی از دیروز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد حذف شد و روادید الکترونیکی جای آن را گرفت.

افزایش سرعت و دقت با صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه مشهد

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل مکرمی فر افزود: صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی مشهد می‌تواند ورود مسافران و گردشگران خارجی را ۳۰ درصد افزایش می‌هد.

وی گفت: با این اقدام برچسب روادید که پیش از این در گذرنامه مسافران خارجی الصاق می‌شد حذف و اطلاعات روادید به صورت سیستمی در گیت گذرنامه پلیس خوانده می‌شود.

مکرمی‌فر با بیان این که این تصمیم، ­موجب بالا رفتن سرعت و دقت ورود مسافران به کشور خواهد شد، افزود: با حذف برچسب‌های فیزیکی، صدور روادید الکترونیکی موجب سهولت مراجعات و کاهش قابل توجه زمان مسافران ورودی خواهد شد.

وی گفت: با پوشش کامل روادید الکترونیکی به هتل‌ها و دیگر مراکز دسترسی داده خواهد شد تا با استعلام کد و شماره گذرنامه فرد، از داشتن روادید اطمینان حاصل کنند.

مکرمی فر به مزایای حذف روادید فیزیکی اشاره کرد و افزود: این سامانه با حفظ یکپارچگی موجب­ دقت و افزایش سرعت می‌شود و امکان جعل روادید دیگر وجود نخواهد داشت.

دیروز طرح صدور روادید تمام الکترونیکی برای اتباع خارجی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.