همدان- معاون مهندسی توسعه شرکت آب وفاضلاب همدان ازواگذاری یک هزار ۵۰۰ انشعاب طی سال گذشته خبر دادو گفت در حال حاضر ۴۳۰ هزار انشعاب آب در همدان وجود دارد.

درحال حاضر ۴۳۰ انشعاب آب در همدان وجود دارد
به گزارش قدس آنلاین ، فرهاد بختیاری‌فر  با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی شرکت آب و فاضلاب در سال ۹۷ جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های سطح شهر است، اظهار کرد: اگر هنوز در برخی رودخانه‌ها شاهد جاری شدن فاضلاب هستیم، به این علت است که هنوز طرح فاضلاب به طور کامل اجرا نشده و حدود ۵۴ درصد کار انجام شده است.
وی ادامه داد: شبکه‌های سنتی که وجود داشته به رودخانه‌ها اتصال پیدا کرده و ممکن است برخی از مشترکان شبکه فاضلاب خود را به رودخانه‌ها وصل کرده باشند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه ۱۴۰ میلیارد تومان برای اتمام کار انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه مورد نیاز است، افزود: استفاده از اعتبارات تبصره نیز در این پروژه مد نظر قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ قرارداد جداسازی فاضلاب از رودخانه دره مرادبیک با ۱۵ تا ۲۰ لیتر در ثانیه انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه این رودخانه در بالادست قرار دارد، از اهمیت زیادی برخوردار بود و از محل منابع داخلی شرکت حدود ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه می‌شود.
بختیاری‌فر قرارداد جداسازی رودخانه شهرک صادقیه و میدان بار را یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: این پروژه اکنون در حال اجراست که با این کار بخشی از فاضلاب منطقه منوچهری نیز پاکسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه در میدان رسالت کار مشترک با شهرداری انجام و به پایان رسید، بیان کرد: با انجام این پروژه ۵۰ لیتر در ثانیه ورود فاضلاب به رودخانه جداسازی شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان هزینه جداسازی فاضلاب کوی کوثر و جانبازان از ورود به رودخانه را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: کار مطالعاتی فاضلاب رودخانه گنجنامه نیز در حال انجام است.
وی با تأکید بر اینکه امسال در ۹۵ درصد حاشیه شهر همدان شبکه فاضلاب اجرا می‌شود، گفت: در برخی نقاط همدان بدون اطلاع آبفا فاضلاب به قنات و رودخانه‌ها وارد می‌شود که اگر اطلاع پیدا کنیم، جدا می‌شود.
بختیاری فر از واگذاری یک هزار ۵۰۰ انشعاب طی سال گذشته خبر دادگفته در حال حاضر ۴۳۰ هزار انشعاب آب در همدان وجود دارد.
منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.