قدس انلاین : رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساختها برای برگزاری مسابقات جهانی کشتی آزاد در مشهد آماده است. می توان این رقابتها را در سالن شهید بهشتی این شهر برگزار کرد. مشهد هم به لحاظ زیرساخت ورزش کشتی و هم از نظر زیرساختهای اقامتی امکانات لازم را دارد.

زیرساخت مسابقات جام جهانی کشتی در مشهد آماده است

رسول خادم عصر سه ‌شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری بین فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد در خصوص میزبانی جام جهانی کشتی، در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: هشت کشور برتر این رشته و هر کدام حداکثر با دو تیم می توانند در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد شرکت ‌کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی 2019 گفت: نماینده فدراسیون جهانی کشتی برای بازدید زیر ساختها باید بیاید و در کنار آن هم مذاکره برای زمان دقیق رقابتها انجام خواهد شد.
رئیس فدراسیون کشتی افزود: موافقت اولیه فدراسیون جهانی برای میزبانی مشهد در جام جهانی کشتی 2019 گرفته شده و امیدواریم مسائل سیاسی این میزبانی را تحت تاثیر قرار ندهد. آمریکا مبدع برگزاری جام جهانی کشتی است. سالهاست که در ارتباط با میزبانی این رقابتها فعالیت می کند و امیدواریم در مانع میزبانی مشهد نشود.
وی ادامه داد: برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی به خصوص در شرایط حساس سیاسی اجتماعی کنونی و حضور ستاره های مطرح این رشته در ایران تاثیر فراوانی دارد. خراسان از پایگاههای کشتی خیز و جزیی از فرهنگ کشتی کشور است.

* جام جهانی کشتی در نشاط اجتماعی موثر است
مدیرکل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد در عرصه ورزشهای مختلف به صورت جدی وارد شده و حمایت می‌کنند.
کوروش صبوریان افزود: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی به نشاط اجتماعی کمک و در کنار آن ظرفیتهای مشهد را به دنیا معرفی می‌کند. همچنین کلاس درسی برای عوامل اجرایی و دست‌ اندرکاران ورزش است. از همه ظرفیتهای موجود استان برای برگزاری مناسب این رقابتها استفاده خواهیم کرد.

* برگزاری رقابتها مشترک است
شهردار مشهد هم گفت: چندی پیش با توجه به امکانات شهر مشهد موضوع میزبانی رقابتهای کشتی جام جهانی 2019 مطرح شد که ما استقبال کردیم.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: این رقابتها به صورت مشترک با همکاری فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

* رقابتهای جهانی در میل به ورزش موثر است
رئیس هیات کشتی خراسان رضوی هم گفت: برگزاری رقابتهای جهانی کشتی در جذب استعدادهای نونهال، نوجوان و جوان و بازگرداندن کشتی به خانواده‌ها تاثیر فراوان دارد.
مسعود ریاضی ادامه داد: توجه ویژه به کشتی‌ گیران بزرگسال، برطرف کردن ایرادات فنی آنها و آماده کردن جهت مسابقات جهانی و افزایش شانس قرار گرفتن آنها در ترکیب تیم ملی از دیگر مزایای رقابتهای جهانی برای کشتی گیران خراسانی است.
وی افزود: این رقابتها در سازماندهی مدیریتی، فنی و حضور حامیان مالی در ورزش خراسان رضوی نیز اثر مفید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.