قدس انلاین : کتاب «به وقت اردیبهشت» که در ارتباط با زندگی شهید مدافع حرم حسن قاسمی دانا است درمشهد رونمایی شد.

رونمایی از کتاب به« وقت اردیبهشت» در مشهد

 مراسم رونمایی از کتاب «بهوقت اردیبهشت» که روایتی از زندگی شهید حسن قاسمی دانا از شهدای مدافع حرم است ظهر چهارشنبه در دفتر خبرگزاری تسنیم مشهد برگزار شد.

این رونمایی در قالب سلسله نشست های تبلیغی ، ترویجی انتشارات به نشر برگزار و مادر شهید و نویسنده کتاب نیز در این جلسه حضور داشتند.

نویسنده کتاب  «به وقت اردیبهشت» در این جلسه اظهارکرد:با مجموعه کتابهای داستان های کوتاه دفاع مقدس کار حرفه ای من زیر نظر استاد موسوی گرمارودی شروع شده و در این مدت با نشر های مختلفی کار کرده ام.

مریم عرفانیان  افزود: دغدغه نوشتن برای شهدا را دارم و از طریق موسسه روایت فتح نویسندگی این کتاب به بنده پیشنهاد شد و بعد از توافقی که با«به نشر»صورت گرفت نوشتن کتاب را شروع کردم.

وی ادامه داد: هدفم از نوشتن کتاب برای شهدا آشنایی نسل جوان با اهداف و زندگی این بزرگواران و اینکه به نسل امروز نشان بدهیم که چطور یک جوان با تمام دلبستگی ها دنیوی که داشته دل از دنیا کنده و قدم در راه جهاد و شهادت گذاشته است. در این مدت مدام با مادر شهید در ارتباط بودم و فیلم های شهید را نگاه می کردم و با پردازش آنهاو سایر مستنداتی که در اختیار داشتم این مجموعه کتاب آماده شد.

عرفانیان گفت: در این کتاب بیشتر به روابط اجتماعی شهید پرداخته شده و زندگی عادی شهید به تصویر کشیده شده است.

در ادامه مادر شهید قاسمی دانا نیز گفت: من چهار فرزند پسر دارم و حاضرم تمامی پسرانم را در راه اسلام فدا کنم. برادران شهید نیز هر کدام به جبهه های سوریه رفته اند ولی شهادت قسمت یکی از فرزندانم شد.

وی افزود: این شهید والا مقام در تمام دوران زندگی اش دغدغه های فرهنگی داشت و در ارتباطات فامیلی و دوستان به فکر انجام کارهای فرهنگی بود وسعی می کرد با دوستی و رفاقت اگر کسی از راه اسلام دور شده است او را امر به معروف کرده و به زندگی اسلامی تشویق کند.

وی ادامه داد: شهید قاسمی دانا موقع اعزام به پدرش در این رابطه چیزی نگفت چون می ترسید مخالفت کند و فقط من مطلع بودم که می خواهد به سوریه برود و بعد از اینکه رفت یک هفته بعد پدرش با خبر شد.

لازم به ذکر است در انتهای جلسه کتاب«به وقت اردیبهشت»توسط مادر شهید رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.