یک کارگردان تئاتر گفت: «قصه ظهر جمعه» نمایشی با مضمون اجتماعی و محوریت خانواده است.

«قصه ظهر جمعه»، نمایشی با محوریت خانواده در مشهد

رضا حسینی  پیرامون موضوع این نمایش اظهار کرد: اکثر آثار بنده برخاسته از مسائل و مضامین اجتماعی، با محوریت خانواده بوده و موضوع این نمایشنامه نیز در راستای کارهای قبلی من است.

وی افزود: «قصه ظهر جمعه» نیز نمایشی با مضمون اجتماعی و محوریت خانواده، به نویسندگی محمد مساوات، از نویسندگان برتر حال حاضر تئاتر کشور است.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به سوالی پیرامون انتخاب این نمایشنامه عنوان کرد: این موضوع جزو سلایق بنده است و من به این نوع تئاتر اعتقاد دارم، به ویژه این که خانواده اصل اساسی هر جامعه را تشکیل می‌دهد و ریشه آنچه را  که در اجتماع با آن روبه‌رو می‌شویم، چه مشکلات و چه نشاط‌ها و نگاه‌های مثبت اجتماعی، باید در خانواده جست‌وجو کنیم.

حسینی ادامه داد: به این خاطر، خانواده در نمایشنامه‌های بنده محوریت اصلی داشته و به مسائل و مشکلاتی که خانواده در جامعه درگیر آن است، می‌پرداختم. ضمن این که «قصه ظهر جمعه» با سلایق، نوع دیدگاه و جهان‌بینی من نزدیکی دارد و نوع تئاتری که به آن اشتیاق و اشراف دارم، به لحاظ مضمون همان است که همیشه دنبال می‌کنم و به لحاظ اجرایی نیز به آن تسلط دارم.

این کارگردان تئاتر درخصوص بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش دارند بیان کرد: نمایش «قصه ظهر جمعه» تلفیقی از بازیگران پیشکسوت مشهد و بازیگران قشر جوان است و علیرضا روان‌دل، زهره مرادی، سعید توکلی، زینب مشعل‌دار، امید سهرابی و تعدادی از بازیگران جوان نیز در کنار دوستان پیشکسوت ایفای نقش می‌کنند.

وی پیرامون زمان برگزاری اجرای نمایش «قصه ظهر جمعه» گفت: مکان نمایش به احتمال قوی مجموعه تئاتر شهر، در سالن اصلی و یا سالن بهار خواهد بود که درحال حاضر دو نمایش در سالن اصلی و بهار روی صحنه است و پس از اتمام این دو نمایش، «قصه ظهر جمعه» در نوبت اجرای این مجموعه است.

این کارگردان تئاتر در تکمیل سخنان خود اظهار کرد: امیدوارم نمایش با استقبال مخاطبین روبه‌رو شود؛ همچنین معتقدم که یک تئاتر هنری، برخاسته از مسائلی است که در جامعه در جریان است و هرچه موضوعات به مردم نزدیک‌تر شود، شعار «تئاتر برای مردم است» محقق خواهد شد، بنابراین آنچه در تئاتر گفته می‌شود باید از مردم و برای مردم باشد.

وی افزود: معتقدم تئاترهایی که به گونه‌ای در ارتباط مستقیم با جامعه و زندگی مردم است، مخاطب خاص خودش را دارد و امیدوارم که این کار نیز برای من و گروه، در اجرا موفق باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.