قدس انلاین : مدیر امور دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: تغییر ساعات اداری در خراسان رضوی طی روزهای گذشته میزان مصرف برق را در این استان تا 70 مگاوات در روز کاهش داده است.

مصرف برق با تغییر ساعات اداری در خراسان رضوی کاهش یافت

حمید موسوی روز شنبه میزان کاهش مصرف برق در شهر مشهد را نیز 45 مگاوات در روز اعلام و بیان کرد: از روز سه شنبه 19 تیر جاری ساعت شروع کار ادارات و بانکها یک ساعت جلو کشیده شده و این مراکز از ساعت 6 و 30 دقیقه فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شروع موج گرما در اواسط خرداد گذشته سال تاکنون حداکثر مصرف در شبکه تا 3700 مگاوات در روز و مربوط به ساعات 12 تا 17 و حداقل مصرف بین 2000 تا 3000 مگاوات در روز مربوط به ساعات اولیه صبح بوده است.
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت برق منطقه خراسان افزود: تاکنون هیچ مشکلی برای تامین برق در منطقه خراسان وجود نداشته اما به دلیل خشکسالی و کاهش تولید نیروگاههای برق آبی شبکه سراسری برق در کل کشور دچار کمبود تولید شده و ملزم به مدیریت مصرف و کاهش بار شبکه هستیم.
موسوی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا طی چند روز آینده در خراسان رضوی مدیریت مصرف از سوی مشترکان در بخشهای مختلف ضروری است تا نیاز به خاموشی و قطعی برق طولانی مدت احساس نشود.
ظرفیت نیروگاههای فعال در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پنج هزار و 420 مگاوات و مدیریت تامین برق در این سه استان بر عهده شرکت برق منطقه ای خراسان است.
این منطقه سه میلیون و 346 هزار و 663 مشترک برق دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.