رشت- فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان در جمع اصحاب رسانه گفت: امروز شرایط سختی بر جامعه حاکم است که باید برای حفظ منافع ملت با مدیریت بحران تدابیری را اتخاذ کنیم که از حداقل ها ، بهره حداکثری ببریم.

با درک صحیح از شرایط بحرانی ، از حداقل ها ؛ بهره حداکثری ببریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین رییس سازمان صنعت و معدن گیلان در نشست خبری دیروز  گفت: رسالت سنگین اصحاب رسانه و مطبوعات تنویر افکار عمومی است و حرکت جامعه در مسیر تعالی و رشد شناسایی مشکلات موجود و رفع مشکلات جامعه است.

دلق پوش گفت : شرایط اقتصادی که دشمنان کشور بر ایران تحمیل کرده اند ملت را هدف قرار داده است اما مردم ما همواره در صحنه حاضر بوده اند و رسانه ها می توانند با رصد امور فضای امید و مثبت را به جامعه تزریق کنند و دولتمردان را برای فعالیت و خدمت بیشتر به صحنه بیاورند .

وی با بیان اینکه سازمان با همکاری  تشکل های مردم نهاد در حوزه صنعت و معدن و تجارت گیلان با همه ظرفیت ها با یک استراتژی ها و ساماندهی مناسب در جهت حفظ منافع مردم تلاش  می کند گفت: ما موظفیم متناسب با شرایط جامعه ، آرامش و استراتژی و ساماندهی مناسب در جهت حفظ منافع مردم برنامه و راهکار ارائه دهیم.

دلق پوش با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در کمک به واحدهای تولیدی بسیار اثر بخش بوده است گفت: واحدهای تولیدی در این کارگروه مشکلاتشان را میگویند و با حضور استاندار در همانجا برنامه تدوین می شود.

دلق پوشاهم با برشمردن  اقدامات دولت دوازدهم  از  افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گفت و افزود: فضای مطلوبی جهت تعمیق و توسعه تجاری و صنعتی کشور، بویژه استان گیلان بعلت همجواری با مرزهای دریایی روسیه حاصل شده است.

وی افزود: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه ایجاد شد که قدمت تجارت ایران با آستاراخان به ۱۰۰ سال می رسد . نزدیک ترین استان به کشورهای حاشیه ی دریای خزر و اوراسیا هستیم و باید از این ظرفیت به نحو احسن بهره گیری کنیم .

دلق پوش برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی ایران در انزلی، برگزاری اولین گردهمایی تولیدات شاخص ، آغاز عملیات اجرایی طرح های شاخص صنعتی و معدنی استان (طرح مفتول مسی و آلومینیومی به ظرفیت ۷۶ هزارو ۵۰۰ تن در سال در شهرک صنعتی سپید رود، راه اندازی ۲۲۹ واحد صنعتی با مجموع سرمایه گذاری حدود ۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزارو ۷۲۳ نفر در استان ، ثبت محصولات استراتژیک (چای ، برنج و زیتون و برنامه ریزی جهت تکمیل زنجیره فولاد در گیلان را از اهم اقدامات برشمرد.

 او با اشاره به سال حمایت از تولید ملی و ایرانی گفت : از مردم عزیز استان تقاضا داریم که با خرید کالای داخلی از واحدهای تولیدی استان و کشور حمایت کنند .

او در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی گفت: رتبه ی اول را در پرداختی ها و حمایت از واحدهای تولیدی داشته ایم که با دومین رتبه حدود ۳۰۰ واحد فاصله داریم.

وی  از افتتاح واحدهای تولیدی در هفته ی آینده در گیلان خبر داد و اظهار داشت : ۱۹ طرح صنعتی و تولیدی با  دو هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی ۸۲۹ نفر در استان  ایجاد می شود .

دلق پوش در خصوص واحدهای صنفی استان گیلان گفت : ۱۲۰ هزار واحد صنفی داریم که نیازمند بازرسی برای عملکرد اصناف داریم که به این میزان بازرس وجود ندارد .

دلق پوش در خصوص تعداد واحدهای فعال تولیدی استان گفت : اکثر واحدهای تولیدی استان با ظرفیت کامل خود فعالیت نمی کنند و در خوشبینانه ترین حالت با ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت اند .

وی گفت : ما اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و حالت دفاعی داریم و سعی می کنیم به صورت لنگان لنگان پیش رویم.

دلق پوش از تجلیل واحدهای تولیدی در ۳۱ تیرماه خبر داد و افزود : ۳۸ واحد برگزیده صنعتی به مناسبت هفته صنعت و معدن تجلیل می شوند .

رییس خانه صنعت و معدن گیلان در این نشست  گفت: در واحد های تولیدی بالاترین  رکن پارامترهای درون سازمانی و برون سازمانی است هر کدام از چرخه ها دچار تزلزل شود واحدهای تولیدی امکان تولید نخواهند داشت .

فرهمند پورعلی با بیان اینکه امروز سخترین دوران صنعت و تولید در کشور است گفت : بخشی از قطعات برای تولید وابسته به خارج است چرخه تامین قطعات از لحظه سفارش تا ورود به کارخانه ۶ تا ۷ ماه  زمان می برد اگر واحد تولیدی قادر به تامین ارز باشد و در حال حاضر تامین مواد اولیه بزرگترین معضل واحدهای تولیدی است .

وی با بیان اینکه عمده مسائلی که اکثر قریب به اتفاق واحد های تولیدی با آن مواجه هستند تامین مواد اولیه است اظهار داشت : خوشبختانه مسوولین استانی تا حد زیادی همراه و کمک رسان بوده اند و انتظار ما این است که دولتمردان ما بر این مشکلات فایق آیند و اگر نتوانیم بر این معضلات غلبه کنیم در نیمسال دوم ۹۷ واحدهای تولیدی دچار مشکل خواهند شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.