قدس انلاین : شناگر خراسانی تیم ملی گفت: اگرچه تاکنون یک ورودی المپیک داشته‌ایم، اما با حمایت فدراسیون و تداوم اردوها می‌توانیم سه نماینده برای المپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم.

شناگر خراسانی از نتیجه مسابقات اسیایی میگوید
سینا غلامپور ، در خصوص اردوهای آمادگی تیم ملی شنا پیش از برگزاری بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: اردوها با اردوی تهران شروع شد، در آنجا من و مهدی انصاری تمرینات‌مان را برگزار کردیم، سپس به اردوی ارتفاع ارمنستان اعزام شدیم و حدود سه هفته آنجا تمرین کردیم. شناگران خوبی در ارمنستان حضور داشتند و برنامه ما زیر نظر خشایار حضرتی نیز عالی بود.
وی ادامه داد: شناگرانی از کشورهای روسیه و اوکراین که قدرتمند بودند، در ارمنستان حضور داشتند و همین خود انگیزه‌ای شده بود تا ما خیلی خوب تمرین کنیم.بعد از آن تمرینات خود را در تهران پیگیری کردیم، در نهایت پس از اردوی ترکیه خود را آماده اعزام به مسابقات جاکارتا می‌کنیم.
شناگر خراسانی تیم ملی اضافه کرد: اردوی ارتفاع ارمنستان تجربه اول من و مهدی انصاری بود و این نخستین اردوی خارج از کشورم محسوب می‌شد. اردوی ارتفاع بر روی اکسیژن تاثیر گذاشته و به وضوح تفاوت عملکردم را نسبت به پیش از اعزام به این اردو احساس می‌کنم. فضا، شناگران و تمریناتی که در این اردو انجام می‌دادیم کاملاً با داخل ایران تفاوت داشت و تجربه بسیار خوبی بود.
سینا غلامپور درخصوص میزان آمادگی رقبا در این مسابقات بیان کرد: بازی‌های آسیایی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و قطعاً تمامی ورزشکاران با تمام توانشان در این مسابقات شرکت می‌کنند. تیم‌های چین و ژاپن اصلاً دوست ندارند به ایران ببازند، زیرا این تیم‌ها همیشه در المپیک نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. مسابقات سختی را به‌خصوص در رشته‌های کرال سینه، ۵۰ و ۱۰۰ متر پیش رو داریم.
وی در خصوص اینکه آیا بهتر نبود ملی‌پوشان زیر نظر سرمربی خارجی کار کنند، خاطرنشان کرد: هر کشوری برنامه‌ مورد نظر سرمربی‌اش را اجرایی می‌کند. تمرینات شنا نیز فصل‌بندی می‌شود و چون زیر نظر خشایار حضرتی استارت زده‌بودیم، دیگر تا انتهاب مسابقات تغییر مربی اشتباه بزرگی بود. شناگر نباید مدام برنامه‌هایش را عوض کند، ضمن اینکه با توجه به زمان کمی که تا آغاز مسابقات آسیایی باقی مانده، بعید بود که وی بتواند حتی برنامه مشخصی برای حضور قدرتمند ما در جاکارتا آماده کند.
شناگر خراسانی تیم ملی با اشاره به اینکه تفاوت‌هایی میان تمرینات ایران و سایر کشورها وجود دارد،عنوان کرد: برای مثال تیم اوکراین که به ارمنستان آمده بود، پس از هر تمرین از شناگرانش تست خون می‌گرفت و آنها را آزمایش می‌کرد، ولی در شنای ایران این امکانات وجود ندارد و باید بپذیریم که اکنون با این امکانات کم، نتایج خوبی را می‌گیریم.
سینا غلامپور در خصوص شانس کسب مدال برای ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا تصریح کرد: من و دو شناگر دیگر برای اولین بار در بازی‌های آسیایی حضور پیدا می‌کنیم، اما مهدی انصاری برای دومین بار در بازی‌های آسیایی حضور خواهدداشت. اگرچه احتمال کسب مدال وی کم است، اما اگر با میزان آمادگی‌ فعلی در تمرینات در مسابقات شرکت کنیم، تا ۵۰درصد شانس کسب مدال خواهیم داشت.
وی در خصوص رکورد شخصی‌اش و اختلاف آن تا مدال، بیان کرد: حدودا بین 1.5 تا 2 ثانیه اختلاف دارم. البته من در مسابقات بین‌المللی مدتی است شرکت نکرده‌ام و نمی‌توانم پاسخ دقیقی به این سوال بدهم، زیرا رکوردگیری‌هایم در تمرینات بوده‌است. در کل اما سطح رقبا بسیار بالاست و برای مثال در 100 متر کرال سینه، شناگر چینی در بازی‌های اسیایی اینچئون به قدری سریع مسیر را طی کرده که حتی بقیه شرکت‌کنندگان نزدیکش هم نشدند.
شناگر خراسانی تیم ملی اظهار کرد: باید از مشتاق‌عشق، رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان خراسان رضوی و علیزاده، رئیس سرزمین موج‌های آبی به واسطه تلاشی که برای موفقیتم کرده‌اند، تشکر کنم. واقعیت این است که ما در ایرانیم و بیشتر از این نمی‌توانم از آنها توقع داشته باشم. امیدوارم حمایت‌ها همینطور ادامه پیدا کند. اگر حمایت های فدراسیون مانند برگزاری اردوی ارتفاعی که داشتیم نیز ادامه پیدا کند، ورودی ما در المپیک افزایش می‌یابد و حتی می‌توانیم برای 2020 به سه نماینده برسیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.