ایلام- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: توسعه فاز دوم پالایش گاز ایلام در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

توسعه فاز دوم پالایش گاز ایلام در هاله ای از ابهام

شهریار داری پور روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه شرکت ملی نفت متولی استخراج گاز از چاه است، اظهارداشت: شرکت ملی نفت در حال بررسی میزان ذخایر چاه های گاز منطقه بیجار برای توسعه فاز دوم این شرکت است و تصمیم قطعی برای استحصال و استخراج گاز از چاه های فاز دوم گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر نفت دستور بررسی مجدد چاه های فاز دوم منطقه بیجار را داده است، افزود: استخراج و بهره برداری از چاه های فاز دوم، منوط به نظر کارشناسی شرکت ملی نفت است و اگر همه شرایط مدنظر حاصل شود، فاز دوم پالایش گاز ایلام هم در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام همچنین به تولید روزانه ۴ میلیون مترمکعب گاز در این شرکت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ۵ حلقه چاه این شرکت در مدار تولید است و گاز تولیدی به لوله تغذیه خط سراسری غرب کشور تزریق می شود.

شهریار داری پور ظرفیت اسمی تولید در پالایش گاز ایلام را بیش از ۵ میلیون مترمکعب عنوان و تصریح کرد: این کاهش تولید به علت خرابی چند دستگاه است که این دستگاه ها خریداری شده و در حال انتقال به داخل کشور بوده و امیدواریم که در شهریورماه این دستگاه ها و قطعات جایگزین شده و ظرفیت تولید پالایش گاز ایلام افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.