اصفهان- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در قالب اجرای طرح مشک (مراقبت مشارکتی شیرخواران) که از سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرا شده است، در استان اصفهان سال گذشته ۶۳ کودک و از ابتدای سال جاری تاکنون هفت کودک به صورت موقت به خانواده‌های متقاضی فرزند واسپار شده‌ است.

واسپاری ۷۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند در طرح «مشک»

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرضیه فرشاد ظهر یکشنبهدر نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، افزود: در سه ماهه نخست امسال یک هزار و ۲۷۸ مورد مداخله بهزستی در اورژانس اجتماعی اصفهان انجام شده که از این تعداد۱۹۵ مورد همسرآزاری، ۳۴ مورد سالمند آزاری، ۵۵۸ مورد مربوط به کودک آزاری و ۷۱ مورد اقدام به خودکشی بوده است.

وی از کاهش خشونت ها در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این مدت آمار همسرآزاری ۱۶ درصد، کودک آزاری دو درصد و سالمند آزاری ۲۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار خانواده در انتظار گرفتن فرزند است، افزود: ۴۰ کودک در شیرخوارگاه‌ها دارای شرایط واگذاری به این خانواده‌ها هستند.

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح مشک (مراقبت مشارکتی شیرخواران) که از سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرا شده است، در استان اصفهان سال گذشته ۶۳ کودک و از ابتدای سال جاری تاکنون هفت کودک به صورت موقت به خانواده‌های متقاضی فرزند واسپار شده‌ است.

فرشاد تعداد کودکان بد سرپرست در شیرخوارگاه‌ها را بیش از کودکان بی سرپرست اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها بدسرپرست هستند و فرایند واگذاری آنها به مراتب سخت‌تر از کودکان بی‌سرپرست انجام می‌شود.

وی به آمار معلولیت‌ها در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: معلولان جسمی و حرکتی با جامعه آماری ۱۲۰ هزار نفری بیشترین نوع معلولیت استان اصفهان را شامل می‌شود و در این میان موارد ژنتیکی بیشترین علت معلولیت در استان اصفهان به شمار می‌رود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: در حالی که هزینه نگهداری یک معلول در مراکز توانبخشی بهزیستی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، یارانه دولتی تخصیص یافته به این افراد تنها ۶۵۰ هزار تومان است.

 هم افزایی و همکاری دستگاه های اجرایی را لازمه ساماندهی کودکان خیابانی خواند و گفت: جمع‌آوری این کودکان در سال‌های اخیر توسط شهرداری انجام شده و پس از تفکیک، عده‌ای که وارد سیستم بهزیستی شوند ظرف مدت ۲۱ روز تعیین تکلیف می‌شوند.

وی مناسب‌سازی شهری برای معلولان و سالمندان را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و اظهارکرد: در سال‌های اخیر دستگاه‌های دولتی موظف به مناسب‌سازی ساختمان ادارات شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.