نوازنده پیانو و موسیقیدان سرشناس "اسرائیلی" اعلام کرد که پس از تصویب قانون "کشور یهود" در کنست رژیم صهیونیستی، از اسرائیلی بودنش احساس خجالت و شرمندگی می کند.

موسیقیدان سرشناس "اسرائیلی": از اسرائیلی بودنم خجالت می کشم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از روزنامه عبری زبان هاآرتص، "دانیل بارن‌بیوم" موسیقیدان سرشناس اسرائیلی در مقاله ای تحت عنوان "چرا از اسرائیلی بودنم احساس شرمساری می کنم؟" تاکید کرد که "پس از گذشت ۷۰ سال از استقلال (تاسیس) اسرائیل، اکنون قانون جدیدی تصویب شده است که اصل برابری و اصول جهانی را به ملی گرایی و نژادپرستی تبدیل می کند."

بارن‌بیوم افزود که با حزن و اندوه شدید سوالی را مطرح می کنم که ۱۴ سال پیش در جریان سخنرانی در کنست مطرح کردم: «آیا می توان شکاف و اختلافاتی که میان وعده های ذکر شده در سند استقلال و آنچه محقق شد را نادیده گرفت؟ آیا اشغال سرزمین ملتی دیگر با سند استقلال همخوانی دارد؟ آیا منطقی است استقلال یک ملت با سلب حقوق اساسی ملتی دیگر بدست بیاید؟»

وی ادامه داد: «آیا ملت یهود که در طول تاریخ ظلم و ستم زیادی دیده است، می تواند نسبت به نقض حقوق بشر و رنج و عذاب همسایگانش بی تفاوت باشد؟ اسرائیل چطور می تواند به خود اجازه دهد که رویای غیرواقعی اش را با پایان ایدئولوژیک منازعه اسرائیلی فلسطینی به جای بحث و بررسی راه حل های عملی و انسانی جهت حل این منازعه بر پایه عدالت اجتماعی محقق کند؟

این موسیقیدان سرشناس اسرائیلی تصریح کرد که از سال ۲۰۰۴ عملا تغییری حاصل نشده است، اما اکنون قانونی تصویب شده است که عرب های ساکن فلسطین اشغالی را شهروندان درجه ۲ به حساب می آورد و این تصویری روشن و گویا از آپارتاید است.

بارن‌بیوم در پایان مقاله اش نوشت: به همین خاطر، از اینکه یک اسرائیلی هستم، احساس شرمساری می کنم.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.