یزد - مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا گفت : کل آب به حساب نیامده آبفای یزد ، ۱۶ درصد می باشد که این میزان از جمله کم ترین مقدار در سطح کشور می باشد یزد،کم ترین میزان هدر رفت آب در سطح کشور را دارد.

یزد،کم ترین میزان هدر رفت آب در سطح کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ، سیاوش پاکدل اظهارداشت : کمبود منابع آب زیرزمینی، بحران های ناشی از خشکسالی شدید و پی درپی، کاهش شدید کیفیت و کمیت منابع آب زیرزمینی و ... از دلایل  توجه آبفا یزد به بحث مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد  در طی دهه گذشته می باشد   .

وی افزود : آبفای یزد برای جلوگیری از هدرروی آب ، اقدام موثری از قبیل اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده- زون بندی و مدیریت فشار درشبکه- نشت یابی در شبکه های توزیع ،نصب شیرهای کنترلی از قبیل شیرهای فشار شکن و گلوب ،تست تمامی کنتورهای نو خریداری شده و...  انجام داده که موجب گردیده میزان هدررفت آب در شبکه توزیع به حدود ۹.۵ درصد کاهش یابد و کل آب بحساب نیامده شرکت شامل هدررفت واقعی و ظاهری  نیز در سال ۹۶ به میزان ۱۶ درصد بوده که که در شمار رتبه های برتر کشوری می باشد.  

پاکدل  با اشاره به اهمیت بحث مدیریت مصرف آب در زمینه کاهش هدررفت گفت: آبفای یزد به عنوان یکی از اولین شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور از سال ۸۵ تاکنون نسبت به نصب سایه بان کولر و ادوات و شیرآلات کاهنده مصرف شامل شیرهای الکترونیکی، شیرالات اهرمی ،سردوش کاهنده مصرف ،فلاش تانک های کم مصرف،شیرهای پدالی به صورت مداوم  در مدارس مساجد ، ادارات ، دستگاه ها ، بیمارستان ها مراکز عمومی و آموزشی اقدام نموده است .

مدیر دفتر مدیریت مصرف یکی دیگر از راه کارهای اساسی در راستای کاهش هدررفت را مدیریت مصرف توسط شهروندان نام برد و اظهار داشت : شهروندان باید با باور به کمبود آب و اثر بخش بودن هر گونه اقدامات توسط آن ها در زمینه مدیریت مصرف از جمله جلوگیری از مصرف های غیر ضروری ،استفاده از لوازم کاهنده مصرف ، نصب سایبان برروی کولر آبی و ... این شرکت را در راستای کاهش هر چه بیش تر هدررفت آب و تامین پایدار اب شرب و بهداشت یاری نمایند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.