قدس آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خانواده شهدا و ایثارگران مهم ترین عامل اتحاد مردم در سطح جامعه هستند.

تکریم ایثارگران باید در عمل و رفتار دیده شودنه در شعار

به گزارش باشگاه خبرنگاران از مشهد ؛ حجت الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی  در نشست با ایثارگران  قوچان  افزود : شهدا ویژگی هایی دارند که قرآن کریم درخصوص آنها فرموده شهیدان زنده اند و می توانند دعا را اجابت کنند.
 
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می کند مسلمانان را بترساند ادامه داد: عربستان، آمریکا و اسرائیل، مثلث شوم را تشکیل دادند تا مانع استقلال ایرانیان در جهان شوند ، اما مسلمانان در سطح جهان با اتحاد و یکپارچگی می توانند با دشمنان مبارزه کنند.
 
حجت الاسلام معصومی گفت : تکریم ایثارگران باید در عمل و رفتار دیده شود ، برای جلوگیری از سرگردانی ایثارگران مسئولین بنیاد به قوچان آمده اند تا از سفر ایثارگران قوچانی ها به مشهد جلوگیری کنند .
 
حسن فتحی نیا مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران نیز گفت  : در راستای رفع مشکلات اشتغال ایثارگران ، سند توسعه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان قوچانی در این شهرستان تنظیم می شود.
 
وی افزود : این سند چشم انداز ایثارگران ، جایگاه و مقام ایثارگران را مشخص کرده است و نیاز است مسئولین بسترهای اجرای قوانین را فراهم کنند، زیرا بخشی از قوانین توسط مسئولین اجرا نمی‌شود.
 
فتحی نیا  ادامه داد : مسئولین بنیاد، شهر به شهر با ایثارگران دیدارمی کنند و پیگیر مشکلات آن‌ها هستند ؛ مسکن، اشتغال، مناسب سازی، خدمات درمان و گلزار شهدا، پنج موضوع محوری دغدغه ایثارگران است .

همچنین در این جلسه علی رضا قامتی فرماندار قوچان گفت :  جلسه شورای مشورتی ایثارگران بیش از یک سال است شکل گرفته است و به صورت منظم و با هدف رفع مشکلات ایثارگران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولین باید پاسخ گوی اجرای قوانین ایثارگران باشند، ادامه داد: اراده ما بر این است تا مشکل اشتغال فرزندان شهدا را مرتفع کنیم، که این فرایند نیاز به همکاری مسئولین، خانواده و خود فرد دارد.

قامتی افزود : مشاوره شغلی می‌تواند مشکلات بسیاری از فرزندان شهدا و ایثارگران را مرتفع سازد، زیرا فرصت‌های بومی در قوچان برای تشکل تعاونی مانند قالیبافی و دامداری وجود دارد.

گفتنی است شهرستان قوچان 709 شهید و شش یک هزارو 603 جانباز و 125 آزاده در قید حیات تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.