قدس آنلاین: رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: مالیات بر ارزش افزوده روند صادرات را مختل می‌کند، لذا سازمان امور مالیاتی قرار است این اخذ مبلغ را حذف کند که امید داریم این امر تحقق پیدا کند.

مالیات بر ارزش افزوده روند صادرات را مختل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین محمدحسین روشنک با بیان اینکه صادرکنندگان از ابتدای امر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بودند، اظهار کرد: یعنی صادرات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در تمام دنیا معاف بوده است.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف‌کننده داخلی است، پس از ابتدا طبق قانون در تمام دنیا پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از محل صادرات معاف بوده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: اما در گذشته یک قانون اشتباه در کشور ما وجود داشت و آن این بوده که سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که صادرکننده زمانی که کالا را خریداری می‌کند ارزش افزوده را به تولیدکننده و خریدار بپردازد، بعد از آن اسناد و مدارک خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند و آن زمان ما مالیات را باز می‌گردانیم و طبق قانون این بازگردانی باید ظرف مدت یک ماه صورت گیرد.

روشنک عنوان کرد: اما متاسفانه به دلیل آنکه سازمان امور مالیاتی ساز و کار این امر را ندارد و گاهی یک ماهه که پس داده نمی‌شد حتی ممکن بود چند هم طول بکشد و کار صادرکنندگان را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.

وی تصریح کرد: اخیرا نمایندگان مجلس در حال پیگیری هستند که اعلام کنند چه ضرورتی دارد که این مبلغ اخذ شود و در آینده بازگردانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.