ابوالفضل ابوترابی اظهار داشت: شرایط نامناسب اقتصادی و عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت در این شرایط به گونه‌ای بوده که در حال حاضر مردم  به شدت نگرانند و در عین حال برایشان سوال است که چرا مجلس به عنوان قوه ناظر بر اقدامات دولت برای مقابله با این اوضاع حرکتی انجام نمی‌دهد. گرچه ممکن است سوال از رئیس جمهور در شرایط حال حاضر تغییری ایجاد نکند اما با این سوال حداقل می‌توان از اقدامات اشتباه برای آینده جلوگیری کرد.

بسیاری از نمایندگان، وکیل الدوله هستند / اسامی انصراف دهندگان سوال از رئیس جمهور منتشر می‌شود

ابوالفضل ابوترابی در مصاحبه با «قدس آنلاین» در واکنش به ارائه سوال جدیدی از رئیس جمهور به هئیت رئیسه و ضرورت پاسخگویی دولت به مجلس درباره مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: دولت در حوزه اقتصادی خصوصاً در دوره کنونی به بدترین شکل عمل کرده است و با اقدامات نسنجیده و عدم برنامه‌ریزی درست سبب شد تا خزانه کشور از دلار، یورو و طلا خالی شود. شرایط نامناسب اقتصادی و عملکرد ضعیف تیم اقتصادی دولت در این شرایط به گونه‌ای بوده که در حال حاضر مردم  به شدت نگرانند و در عین حال برایشان سوال است که چرا مجلس به عنوان قوه ناظر بر اقدامات دولت برای مقابله با این اوضاع حرکتی انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: متأسفانه شاهدیم بسیاری از نمایندگان در واقع وکیل الدوله هستند و در عمل سایر نمایندگان را در وظیفه نظارتی همراهی نمی‌کنند. درصد کمی از نمایندگان معتقدند که در شرایط کنونی باید وظیفه نظارتی خود را  با جدیت و ایستادگی دنبال کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ادامه داد: دولت در چهار سال اخیر اقدامات بسیار سنگینی را برای انصراف نمایندگان از سوالات خود انجام داده است و از راه‌های مختلفی همچون تهدید و تطمیع، فشار مضاعفی را آوردند تا نمایندگان سوال خود را پس بگیرند.

ابوترابی تصریح کرد: گرچه تعداد زیادی از نمایندگان در طرح سوالات قبلی، امضای خود را پس گرفتند اما این بار امیدواریم با توجه به اینکه نمایندگان هم قسم شده‌اند تا خواست مردم مبنی بر حل مشکلات اقتصادی و سیاسی به سرانجام برسد، بتوانیم این سوال را به نتیجه برسانیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: گرچه ممکن است سوال از رئیس جمهور در شرایط حال حاضر تغییری ایجاد نکند اما با این سوال حداقل می‌توان از اقدامات اشتباه برای آینده جلوگیری کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به شرایط خاصی که در حال حاضر در جریان است این بار سوال از رئیس جمهور به نتیجه می‌رسد اما اگر چنانچه در ادامه روند سوال از رئیس جمهور مشکلی پیش بیاید، اسامی کلیه نمایندگانی که امضای خود را پس می‌گیرند رسماً منتشر و به مردم اعلان می‌کنیم تا مردم بدانند چه وکلایی را به مجلس فرستاده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.