قدس آنلاین: معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس سامانه گزارش گیری هپاتیت، در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۸۵۰ نفر مبتلا به هپاتیت B و ۱۵۰ نفر مبتلا به هپاتیت C هستند.

شناسایی ۱۸۵۰ مبتلا به هپاتیت B در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از صبح توس؛ دکتر سید کاظم فرهمند، معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد مبتلایان به هپاتیت B رایک میلیون و۴۰۰ هزار نفر و تعداد مبتلایان به هپاتیتC را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در کشور اعلام نمود.

وی همچنین اظهار داشت: براساس سامانه گزارش گیری هپاتیت، در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۸۵۰ نفر مبتلا به هپاتیت B و  ۱۵۰ نفر  مبتلا به هپاتیت C هستند.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از معتادان تزریقی در کشور به هپاتیت C مبتلا هستند، روابط جنسی محافظت شده با کاندوم، استفاده از سرنگ استریل یکبار مصرف، عدم استفاده از وسایل شخصی دیگران، جلوگیری از تماس مستقیم با خون و دیگر مایعات بدن افراد و انجام واکسیناسیون (هپاتیت B) را از مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به هپاتیت برشمرد.

 فرهمند خاطر نشان کرد: برنامه حذف هپاتیت C در ایران تا سال ۱۴۱۰ به واسطه بهره گیری از داروهای موثر و کارآمد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای واکسیناسیون هپاتیت B در نوزادان و گروه های پرخطر، شیوع هپاتیت B در کشور به عنوان یکی از اهداف عالی نظام سلامت رو به کاهش است گفت: بی شک دستیابی به این اهداف مهم نیازمند ارتقاء سطح دانش جامعه و ایجاد فرهنگ آگاهی  از هپاتیت، آموزش و بیماریابی فعال در گروه های پرخطر به ویژه بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، معتادان تزریقی و افراد با سابقه زندان بوده است.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان با تاکید بر اینکه افرادی که ناقل بیماری هستند نباید از خانواده و جامعه طرد شوند و یا محدودیت برای آنها ایجاد شود گفت: بیماری از طریق مراودات روزمره منتقل نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.