فائزه رحمانی: تخریب بزرگ‌ترین پایانه اتوبوسرانی مشهد با هدف اجرای بزرگ‌ترین طرح حمل و نقل این کلانشهر در حاشیه پارک ملت این قدر کوچک نیست که بتوان مشکلات 2 ساله مسافران 26 خط اتوبوس این ناوگان را نادیده گرفت.

قایم باشک اتوبوس‌ها با مسافران

این طرح گرچه با هدف ایجاد تسهیلات و آرامش برای مردم آغاز شده است ولی گویا سفر سهل مسافران این پایانه اتوبوسرانی تا دو سال باید در این ایستگاه متوقف بماند.

از دیگر دستاوردهای این طرح نیز دسترسی سریع‌تر مسافران به خودروهای حمل‌ونقل عمومی و زمان کوتاه سفر عنوان شده است که این مهم هم فعلاً تا دو سال از دسترس خارج شده است.

روز گذشته که گزارشگر ما بنا به تقاضای مسافران راهی این پایانه شد آنچه بیش از فواید اجرای بزرگ‌ترین طرح حمل و نقل برایشان بزرگ تمام شده بود بلبشویی بود که همه آن‌ها را گرفتار کرده است.

از پرسان پرسان رسیدن به ایستگاه خطوط گرفته تا ادغام خطوطی که داد مسافران را درآورده بیشترین سهم در نارضایتی مسافران را دارد.

هیچ مسافری از خطوط این پایانه نیست که بدون نارضایتی در ایستگاه منتظر باشد هر کسی از مشکلی سخن می‌گوید که هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

*جای خالی راهنما

یکی از مسافران میانسال در ایستگاه حاشیه بلوار آزادی به گزارشگر ما می‌گوید: آنچه بیش از همه موجب نارضایتی مسافران شده است جای خالی راهنماست.

وی با بیان اینکه همه در حال پرس و جو برای یافتن ایستگاه خط مورد نظرشان هستند، می‌افزاید: این در حالی است که باید چندین ایستگاه راهنما با مأمور در این محدوده دایر باشد.

مادری هم که با فرزند خردسالش سردرگم شده است، می‌گوید: بعد از کلی معطلی در ایستگاه ابتدای امامت تازه فهمیدم برای سوار شدن به خط مورد نظر باید به ایستگاه حاشیه بلوار آزادی مراجعه کنم.

پیرمردی عصا به دست هم از راهنمایی محدود سازمان اتوبوسرانی با چند بنر گلایه می‌کند و اظهار می‌دارد: برای اجرای این پروژه، هزینه سنگینی به مسافران تحمیل می‌شود.

*کلافگی مسافران در ایستگاه ها

وی با بیان اینکه این همه کلافگی مسافران در بلاتکلیفی پایانه‌های تفکیک شده خیلی گران تمام می‌شود، می‌افزاید: این در حالی است که هیچ مقام مسئولی این مشکلات را نمی‌بیند.

دانشجویی هم از معطلی زیاد مسافران گلایه می‌کند و می‌گوید: متأسفانه با این تغییرات اصلاً نمی‌توان روی رسیدن به موقع به مقصد برنامه ریزی کرد.

او با اشاره به سرگردانی هر روزه مسافران خطوط این پایانه تصریح می‌کند: نباید فقط با یک کیوسک راهنما و یک مامور برای اطلاع رسانی به این همه مسافر بسنده می‌شد.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش مأموران راهنما در روزهای خاص و پر تردد چون ولادت امام رضا(ع) اظهار می‌دارد: متأسفانه برخی تعلل‌ها موجب نادیده گرفته شدن اقدامات درخور تحسین نیز می‌شود.

گفتنی است پایانه آزادی بزرگ‌ترین پایانه اتوبوسرانی کلانشهر مشهد است که روزانه حدود ۲۱ هزار مسافر و ۳۷۰۰ اتوبوس در این پایانه جابه‌جا می‌شوند که جابه‌جایی بالایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.