قدس آنلاین: برای نخستین بار در ایران، فناوری پیشرفته استفاده از مواد غیرپرتوزا در جراحی سرطان پستان با استفاده از دستگاه 'سنتی مگ' در بیمارستان امید مشهد مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از مواد غیرپرتوزا در جراحی سرطان پستان در مشهد

به گزارش قدس آنلاین متخصص جراحی سرطان پستان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:از ایناستفاده از مواد غیرپرتوزا در جراحی سرطان پستان در مشهد فناوری پزشکی می توان بطور همزمان برای مکانیابی غدد لنفاوی و تومورهای سرطانی غیر قابل لمس پستان با دقت بالا بهره برد.

دکتر محمدناصر فرقانی افزود: تاکنون عملهای جراحی غدد لنفاوی سرطان پستان با دستگاه ' گاماپروب' صورت می گرفت که این خود مستلزم تزریق ماده رادیواکتیو و همچنین نیاز به وجود تجهیزات پزشکی هسته ای بود.

دستگاه سنتی مگ ساخت انگلیس و قیمت آن دو هزار میلیارد ریال است.

دکتر فرقانی اشاره به مزایای فناوری پیشرفته در جراحی سرطان پستان گفت: استفاده از مواد غیرپرتوزا باعث جلوگیری از دریافت مواد پرتوزا به بیمار، همراهان و تیم جراحی می شود. همچنین با این روش امکان اعمال جراحی سرطان پستان در بیمارستانهای فاقد مراکز پزشکی هسته ای و شهرهای کوچک وجود دارد.

وی افزود: با استفاده از این روش دیگر نیازی به بستری شدن بیمار در بخش پزشکی هسته ای پیش از عمل جراحی نیست چون امکان تزریق نشانگر از ۲۰ دقیقه تا یک هفته پیش از عمل جراحی به صورت سرپایی امکانپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.