قدس آنلاین: مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان‌رضوی گفت: از حدود ۲۵۰ هزار مشترک مشهدی حدود ۱۲ هزار مشترک بیشترین سطح مصرف یعنی بالای ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه را دارند.

12هزار مشترک مشهدی بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین محمد حسین متولی‌زاده اظهار داشت: کاهش بارندگی و کاهش آب پشت سدها از جمله مواردی است که سبب می‌شود که برق کمتری تولید شود و همین مسئله سبب شد که در تابستان امسال خاموشی‌هایی در استان خراسان رضوی رخ بدهد.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت الگوی مصرف در ادارات بیان کرد: با اعلام  استانداری خراسان رضوی ساعت کاری ادارات تغییر کرده و همین مسئله سبب شد که مصرف برق در استان ۵۰ مگاوات کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به وجود ۲۵۰ هزار مشترک در سطح شهر مشهد، خاطرنشان کرد: این تعداد در ۷ رده مصرفی از ۰ تا بیش از ۶۰۰ کیلو وات ساعت تقسیم بندی می‌شوند و اگر فردی در رده نخست یعنی بین ۰ تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت مصرف داشته باشد مبلغ قبض پرداختی وی به  حدود ۵۵۰۰ تومان در ماه می‌رسد.

متولیزاده ادامه داد: رده دوم هم میزان مصرف بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلو وات ساعت است که قبض این میزان مصرف در حدود ۱۶ هزار تومان می‌شود اما مشکل اصلی افرادی هستند که بیش از ۶۰۰ کیلو وات ساعت در ماه مصرف دارند.

وی بیان کرد: البته باید این را در نظر داشت که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مشترکان طبق الگوی تعیین شده برق مصرف می‌کنند اما ۱۲ هزار مشترک در شهر مشهد ماهانه ۱۸ برابر پله نخست و ۶ برابر پله دوم برق مصرف می‌کنند که این دسته از افراد باید مصرف خود را مطابق با الگوی مصرف تغییر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.