قدس آنلاین: معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: تا کنون با اینکه بیش از ۴ ماه از ابتدای سال گذشته است کمتر از ۱۰ درصد ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبارات توسعه روستایی در خراسان رضوی جذب شده است.

کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات توسعه روستایی در خراسان‌رضوی جذب شده است‌

به گزارش قدس آنلاین قربان میرزایی اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی بسیار مهم بوده و علاوه بر این تقویت این بخش به باقی‌ماندن جمعیت در روستاها نیز کمک می‌کند و به‌همین علت نباید به‌خاطر صرفه‌جویی در مصرف آب جلوی کشاورزی را گرفت.

وی ببا بیان اینکه متأسفانه عادات بدی در حوزه آب تاکنون وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این عادات نیازمند تغییر هستند و باید بتوانیم با تغییر الگوی مصرف به مشکلاتی که امروز برای ما به‌وجود آمده و ما را به وضعیت کنونی رسانده است، غلبه کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: به هیچ عنوان در مورد آب در وضعیت ایده‌آلی نیستیم که حق انتخاب و یا فرصت آزمون و خطا داشته باشیم بنابراین باید به سرعت برای بهبود وضعیت به فناوری‌های نوین برای اصلاح میزان مصرف روی آورده و آنها را عملیاتی کنیم.

میرزایی با اشاره به اینکه می‌توان از اعتبارات توسعه روستایی برای توسعه  زیرساخت‌های حوزه کشاورزی در راستای کاهش مصرف آب استفاده کرد، افزود: متأسفانه تا کنون با اینکه بیش از ۴ ماه از ابتدای سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد این اعتبارات در خراسان رضوی جذب شده و این در حالی است که این تسهیلات با سود ۶ درصد بوده و می‌تواند کمک خوبی به کشاورزان باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز باید ورود مناسبی در این بخش داشته باشند تا بتوان پروژه‌های کارشناسی شده‌ای را تدوین کرد چراکه برخی از پروژه‌هایی که تا کنون برای بهینه کردن مصرف آب اجرایی شده آنگونه که باید پاسخدهی نداشته و ما را به مرز ورشکستگی در حوزه آب رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.