ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ۷۰ درصد اهدا کنندگان خون در مازندران مستمر هستند.

۷۰ درصد اهداکنندگان خون در مازندران مستمر هستند / واردات خون نداریم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسماعیل پوریانی ظهر سه شنبه درروز ملی اهدا خون در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: واردات خون نداریم و از سال ۹۲ تمام نیازهای استان را در داخل تامین می کنیم.

وی با اعلام اینکه در آستانه چهل و چهارمین سال تاسیس سازمان انتقال خون قرار داریم، یادآور شد: در چهار ماهه امسال ۵۷ هزار نفر به پایگاه های سطح استان مراجعه و ۴۴ هزار نفر نیز موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه میانگین اهدا خون به ازای هر یکهزار نفر در دنیا، ۴۰ تا ۵۰ نفر است، میانگین اهدا خون در کشور را ۲۷ نفر و این میانگین در استان را ۴۰ نفر به ازای هر یکهزارنفر اعلام کرد.

پوریانی با بیان اینکه آمار بیماری های ویروسی در مازندران پایین تر از میانگین جهانی است، اضافه کرد: ۴۵۰۰ بیمار خاص در مازندران، خون و فراورده های آن را دریافت می کنند و ۴۰ درصد مصرف سالانه استان به این بیماران اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد اهداکنندگان خون در مازندرن را بانوان تشکیل می دهند، از این قشر خواست با تغذیه مناسب و اهدا خون، سلامتی خود را تضمین کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه بیشترین فراوانی خون در استان در گروه های A و O است، گفت: گروه های منفی نیز بیشترین تقاضا را در استان دارد.

پوریانی با بیان اینکه در بحث تامین خون مشکلی نداریم، افزود: در بحث تامین پلاکت به حضور مستمر اهداکنندگان نیاز داریم.

وی بر استقرار مراقبت های خونی در بانک خون بیمارستان ها تاکید کرد و یادآور شد: مرگ بیماران، اغلب در بیمارستان هایی که مراقبت خونی اسقرار ندارد، اتفاق می افتد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.