جوین_ فرماندار شهرستان جوین اعلام کرد: کمبود امکانات ورزشی در سطح شهرستان جوین که از پتانسیل بالایی ورزشی بر خوردار است جوانان و نوجوانان را از نظر روحی و جسمی آزار می دهد

کمبود امکانات ورزشی جوانان  شهرستان جوین را آزار می دهد

فرماندارشهرستان جوین در گفتگو با خبرنگار قدس انلاین اعلام کرد: کمبود امکانات ورزشی نسبت به ظرفیت بالای شهرستان  جوین روح و جسم جوانان را رنج می دهد.  

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: امکانات ورزشی موجود در این شهرستان نسبت به ظرفیت بالای ورزشکاران بسیار پایین و نامناسب است و مخاطرات فراوانی در کمین جوانان و نوجوانان است.  

وی تصریح کرد: ورزشکاران این شهرستان از استعداد و پتانسیل بسیار بالایی بر خوردارند، به نوعی که ورزشکارانی در رشته‌های فوتبال، والیبال، موتور سواری موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند، حتی موفق به فتح قله دماوند نیز شده‌اند و در اکثر رشته‌ها نیز توانسته‌اند موفقیت‌هایی را در این مسیر از آن خود کنند، اما موضوعی که دارای اهمیت است و کمتر به آن توجه شده، امکانات بسیار اندک ورزشی نسبت به ظرفیت و استعدادهای جوانان این شهرستان می باشد.  

رئیس اداره ورزش وجوانان در تائید مطالب فرماندارشهرستان جوین گفت: ما به لحاظ اماکن ورزشی آن گونه که باید از آن‌ها برخوردار نیستیم، چرا که امکانات ابزار ورزشی در پارک‌ها، فضاهای سبز و تاسیساتی که وجود دارد نسبت به جمعیت ۶۰ هزار نفری شهرستان جوین بسیار پایین و محدود است.  

هاشم یزدی عنوان کرد: با وجود این جمعیت اداره ورزش و جوانان تنها یک سالن ورزشی در اختیار دارد که می‌توان آن را یک سالن تمرینی به شمار آورد، چرا که هیچگونه جایگاه تماشاچیان برای آن تعریف نشده و متاسفانه جوابگوی قشر عظیم ورزشکار این شهرستان نیست و اکثر مسابقات از جمله جام رمضان که درچندماه اخیر برگزار شد، ناچارا مبلغی را به جمعیت هلال احمر پرداخت کردیم، تا در آنجا مسابقات خود را برگزار کنیم.  

یزدی تاکید کرد: برای حل این مشکلات مکاتبات فراوانی از طریق نمایندگان مجلس، فرمانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام داده‌ایم، که با همه این تلاش‌ها تنها امکانات کوچکی را دریافت کردیم، که می‌توان به دو خانه ورزشی در دو روستای شهرستان اشاره کرد که این دو خانه ورزش تنها به یک میز تنیس، فوتبال دستی، شطرنج، دارت و تور ورزشی مجهز شده که به نظر من امکانات کاملی نبود و تنها برای دو روستا این اتفاق افتاد.  

۲۲ هیئت ورزشی در جوین در حال فعالیت هستند.  

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۲۲ هیئت ورزشی در حال فعالیت هستند، گفت: در این میان می‌توان به ورزش‌هایی چون پینگ پنگ، موتور سواری، کاراته، آمادگی جسمانی، نجات غریق، کشتی آزاد، شطرنج، والیبال، ورزش‌های بومی محلی، کوه نوردی، فوتبال و ورزش‌های دیگری اشاره کرد.  

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جوین با اشاره به ورزشکارهای سازمان یافته نیز تصریح کرد: منظور از ورزشکار سازمان یافته ورزشکاری است که نامش در لیست هیئت پزشکی استان قرار می‌گیرد و برای او توسط وزارت ورزش و جوانان کارت بیمه صادر می شود.  

یزدی ادامه داد: خوشبختانه بیش از هزار نفر در این ۲۲ هیئت ورزشی، ورزشکار سازمان یافته در حال فعالیت هستند، همچنین در رشته‌هایی نیز ورزشکارانی هستند که در مسابقات استانی و حتی کشوری مقام قهرمانی را از آن خود کرده‌اند. همچنین در مسابقات کشوری رشته تنیس سال گذشته که در شیراز برگزار شد موفق شدند مقام سوم را کسب کنند.  

وی گفت: با توجه به اینکه میزبانی سه دوره از مسابقات موتور سواری استانی نیز بوده‌ایم موفق به کسب قهرمانی استانی شده‌ایم، همچنین در مسابقات ۲۵۰ سی سی پیشکسوتان کشور نیز نفر دوم را آن خود کرده‌ایم. در رشته‌های رزمی از جمله کونگ فو توآ که اخیرا هم مسابقات استانی آن را در بخش اتا ملک برگزار کردیم موفق به کسب قهرمانی در این مسابقات نیز شدیم.  

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جوین در خصوص برگزاری کلاس‌های این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: باید به این نکته مهم اشاره کرد، که چندین بار هم کلاس‌های داوری و مربی‌گری در رشته‌های فوتسال، فوتبال والیبال برگزار کرده‌ایم.  

یزدی با اشاره به ساخت زمین چمن فوتبال در شهر نقاب نیز اظهارداشت: با توجه به اینکه اخیرا فرماندار به همراه رئیس شورای شهر این شهرستان ملاقاتی با وزیر ورزش و جوانان داشته اند. در این ملاقات توسط وزیر ورزش قول مساعدت داده شد که برای شهر نقاب استادیوم ورزشی احداث شود، که البته باید گفت این دستورات فقط در حد قول‌هایی است و هنوز هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ساخت گود کشتی با چوخه و زمین‌های رو باز ورزشی چند منظوره در این شهرستان نیز عنوان کرد: مساحتی حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر زمین ورزشی رو باز در این شهرستان وجود دارد و تقریبا ۱۵ روستا از ۵۰ روستایی که جوین از آن برخوردار است می‌توان گفت که اقداماتی از جمله جدول گذاری، امتیازات آب، نصب دروازه و سایر زیر سازی ‌های آن به اتمام رسیده است، همچنین در سه روستای رازی، برقمد و زور آباد تا مرحله احداث سرویس بهداشتی و رختکن‌های پیش رفته‌ است و این در حالی است که شاهد پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی در این راستا بوده‌ایم.  

ورزش بانوان در شهرستان جوین رونق گرفته است.  

یزدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ورزش بانوان این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه ورزش بانوان نیز شاهد رشد چشمگیری بوده‌ و هستیم چرا که جوین شهرستان نو پایی است و در چند سال اخیر در خصوص ورزش بانوان هیچ پیشرفتی حاصل نشده بود.  

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان بانوان ورزشکار با استعدادی هستند، که مشغول به فعالیت می باشند، و  در حال حاضر ۵۰ داور و همچنین تعداد زیادی مربی در رشته‌های مختلفی چون آمادگی جسمانی، ژیمناستیک، ایروبیک، کاراته، فوتبال و والیبال حضور دارند.  

رئیس اداره ورزش و جوانان جوین تصریح کرد: فرماندار، شهردار، اداره ورزش و جوانان و اکثر روسای ادارات رویکرد مثبتی به موضوع ورزشی و به ویژه ورزش بانوان دارند.  

یزدی یاد آورشد: همچنین ساخت سالن چند منظوره برای بانوان نیز یکی دیگر از قول‌هایی است که وزیر ورزش و جوانان به ما داده‌اند؛ این موضوع هم در حد قول‌هایی است که وزیر ورزش داده‌اند و از اهم اولویت‌های مهم ورزشی شهرستان به شمار می‌رود که هنوز عملیاتی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.