قدس آنلاین: همزمان با 11 مرداد روز جهانی جنگلبان همایشی استانی با عنوان 'من هم یک جنگلبانم' با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی و جنگلبانان عرصه های طبیعی استان شامگاه پنجشنبه در سبزوار برگزار شد.

همایش استانی روز جنگلبان در سبزوار برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به فعالیت 160 نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: برای حراست کامل از عرصه های طبیعی به 324 نیروی دیگر نیاز است.

علیرضا صحرایی افزود: هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه طبیعی در استان وجود دارد و برای هر 20 هزار هکتار یک نیروی یگان حفاظت لازم است.

وی تصریح کرد: امسال 180 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز شبکه رادیویی به دیجیتال در عرصه های منابع طبیعی کشور اختصاص یافته تا با راه اندازی دکل ها در این عرصه ها ارتباط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با اداره و مسئولان این نهاد آسانتر شود.

*170 هکتار اراضی ملی خراسان رضوی رفع تصرف شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال از 170 هکتار از زمین های ملی تصرف شده در استان رفع تصرف شده است.

صحرایی تصریح کرد: چرای غیرمجاز دام، تخلفات عرصه ها و قطع تاغزارها به ترتیب بیشترین موارد تصرف اراضی ملی در خراسان رضوی بوده است.

وی افزود: سامانه 1504 یگان حفاظت به صورت شبانه روزی فعال است و هم استانی ها می توانند هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی را اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: امروز اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست و این مواهب الهی امانتی برای نسل های آینده است که باید به درستی حفظ و استفاده شود.

صحرایی افزود: در سراسر جهان، جنگلبانان در خط مقدم مبارزه برای حفاظت از میراث طبیعی هستند و در این راه شجاعت ‍‌ها و مرارت های زیادی داشته اند.

در پایان این مراسم که با همکاری انجمن دوستداران طبیعت برگزار شد از جنگلبانان برتر خراسان رضوی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.