قدس انلاین: مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی شهرداری به منظور راه‌اندازی کیوسک‌های خدمات الکترونیک در ۵۰۰ نقطه شهر مشهد خبر داد.

راه‌اندازی کیوسک‌های خدمات الکترونیک در مشهد

به گزارش قدس آنلاین محمدجواد رجائیان در خصوص راه‌اندازی شبکه هوشمند اطلاع‌رسانی در سطح شهر مشهد، اظهار کرد: این نمایشگرها در ۶۰ نقطه از شهر مشهد نصب شده است و قابلیت ویژه‌ای دارند که از یک سامانه متمرکز قابل مدیریت هستند و پیام‌هایی که روی این‌ها پخش‌می‌شود، می‌تواندزمانبدی شود و زمان و مکان پخش پیام کاملا در سیستم قابل رصد و مدیریت است.

وی با بیان این که «این نمایشگرها امکان پخش صوت را نیز دارند»، ادامه داد: تجهیزات این شبکه پیش از این خریداری شده بود تا در یکی از خیابان‌های سطح شهر نصب شود و جایگزین پوسترهای ستونی شود. اما به هر حال  در کمیته مکان‌یابی شهرداری تصمیم گرفته شد تا این تجهیزات در سطح شهر به صورت پراکنده نصب شوند به این دلیل این دستگاه‌ها در تقاطع‌های بزرگ دید خوبی ندارد که به مرور باید جابه‌جا و اصلاح شوند.

مدیرعامل سازمان فناوی اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر پیام‌های شهر که قبلاً بنر برای آن چاپ شده و نصب می‌شدند و ممکن بود برای چند ماه در سطح شهر بماند، به صورت آنلاین از این دستگاه‌ها پخش می‌شود. هم‌چنین با توجه به این که این دستگاه‌ها در ماه مبارک رمضان افتتاح شد در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد تا اذان در سطح شهر از این دستگاه‌ها پخش شود و در مناسبت‌های خاص مانند دهه کرامت نیز پخش صلوات خاصه از این دستگاه داشتیم.

وی بیان کرد: توسعه این دستگاه‌ها در دست برنامه‌ریزی است تا با المان‌های جدیدی انجام دهیم که هم قابلیت‌های بیش‌تری داشته باشد و هم به عنوان کیوسک خدمات الکترونیک بتوان از آن استفاده کرد، یعنی المان کوچکی که در کنار خیابان نصب می‌شود و فرد به آن مراجعه می‌کند و از طریق آن می‌تواند نقشه شهر را مشاهده کرده، من‌کارت خود را شارژ کند وبسیاری از قابلیت‌های دیگر که می‌توان بر روی آن تعریف کرد.

رجائیان با بیان اینکه «برنامه داریم این دستگاه‌ها را تا ۵۰۰ نقطه در سطح شهر گسترش دهیم»، اضافه کرد: بر این اساس شبکه هوشمند اطلاع‌رسانی در فاز دوم با کیفیت بهتری توسعه پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.