قدس انلاین : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برای اولین بار تله ویزیت الکترونیکی «تله مدیسین» در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اجرا می‌شود.

اجرای تله ویزیت الکترونیکی «تله مدیسین» برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
تکتم معصومیان در این خصوص اظهار کرد:  طرح «تله مدیسین» که مجری آن آستان قدس رضوی با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی است، از سال گذشته آغاز و همزمان با دهه کرامت  سال  جاری این طرح در تربت حیدریه کلید خورده است.
نماینده آستان قدس رضوی و بنیاد برکت در دانشگاه تصریح کرد: در طرح ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران موسوم به «تله مدیسین»، پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی روستایی در صورت نیاز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با پزشکان متخصص قلب، داخلی، اطفال، اعصاب و زنان در اقصی نقاط کشور مشورت می‌کنند.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی طرح پزشکی از راه دور در شرایط بحرانی و حساس به پزشکان مستقر در مراکز بهداشتی درمانی مناطق دور و محروم کمک می‌کند با متخصصان مراکز درمانی و کلینیک‌های تخصصی ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت مشاوره‌های تخصصی از یک یا چند پزشک مجرب، تصمیم درمانی درست و به موقعی را اتخاذ نمایند.
معصومیان خاطر نشان کرد: کاهش هزینه‌های اقتصادی، صرفه جویی در زمان، جلوگیری از اعزام های غیرضروری و فراهم نمودن امکان پیگیری روند بهبودی بیمار از مزایای اجرای این طرح است که از آغاز اجرای آن تا کنون 10نفر از این طریق ویزیت شده‌اند که با تداوم اجرای این طرح امید است بتوان افراد بیشتری را تحت پوشش قرارداد.
هم اکنون خدمات تله ویزیت الکترونیکی با همکاری دارااشفاء آستان قدس رضوی و پزشکان عمومی در مناطق رباط‌سنگ، سلطان‌آباد، زاوه و تربت‌حیدریه در حال ارائه  است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.