سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق با اشاره به این‌که احزاب سیاسی که وعده ماندن آمریکایی‌ها در عراق را داده‌اند در پارلمان حضوری کم‌رنگ دارند، تأکید کرد که صدای قوی‌تر امروز الحشد الشعبی و نیروهای مقاومتِ مخالف حضور آمریکایی‌ها است.

 الحسینی: صدای الحشد الشعبی و مقاومت امروز قوی‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» اعلام کرد احزاب سیاسی، که به آمریکایی‌های وعده ماندن در عراق را داده‌اند حضورشان در پارلمان کم‌رنگ می‌شود.

الحسینی خاطرنشان کرد، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق همان کسی است که خارج از تصمیم پارلمان، حضور آمریکایی‌ها در عراق را خواستار شده است.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله یادآور شد که نیروهای آمریکایی بعد از آن‌که تمام پروژه‌های‌شان در عراق شکست خورده است ادامه حضورشان در این کشور را اعلام می‌کنند. او، العبادی را متهم کرد که نیروهای مقاومت را برای ماندن نیروهای آمریکایی در عراق تحت فشار می‌دهد.

الحسینی تأکید کرد که صدای قوی‌تر امروز، الحشد الشعبی و نیروهای مقاومتی است که حضور نظامی آمریکا را رد می‌کنند. او تصریح کرد اکثریت پارلمان فعلی مانند «الفتح»- به ریاست «هادی العامری» و «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی»- با این حضور آمریکایی‌ها مخالفت می‌کنند.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله در ادامه یادآور شد که واشنگتن بعد از آن‌که پی بُرد که فراکسیون اکثریت پارلمانی حضور نیروهای این کشور در عراق را رد خواهند کرد تحرکاتش( برای تحمیل العبادی به عنوان نخست‌وزیر دوره بعدی) را آغاز کرد. وی افزود مرزهای عراق بایستی در دست عراقی‌ها بماند و این گردان‌ها هرگز حضور نیروهای آمریکایی در آنجا را برنمی‌تابند.

الحسینی این ادعا را که گروهی مشابه گروه تروریستی داعش در عراق شکل می‌گیرد را بعید دانست و تصریح کرد که زیرساخت‌های اساسی این گروه از هم فروپاشیده است.

وی در ادامه گفت واشنگتن می‌داند که نمی‌توان از عراق به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده کرد و «ما این پیام اولیه را برای کسانی می‌فرستیم که با پروژه آمریکایی در عراق همراهی می‌کنند».

الحسینی شکست پروژه آمریکا برای دور نگه‌داشتن سوریه و لبنان از عراق و ایران از طریق سیطره بر مناطق مرزی را مورد تأکید قرار داد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.