مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان رضوی گفت: میراث فرهنگی شناسنامه و پیشینه امت هستند وما باید آن را حفظ کنیم تا به نسل‌های بعد منتقل شود.

آغاز بکار کتابخانه وقف با ۳۰۰۰ هزار جلد کتاب در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمد زاده مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان رضوی در حاشیه مراسم افتتاحیه موزه و کتابخانه تخصصی وقف گفت: از این اشیاء می توان فهمید که یک پیشینه تاریخی در این مملکت وجود داشته که از ائمه و پیامبران تاثیر می گرفته است وما وظیفه داریم سنت حسنه وقف را بشناسیم و به همه معرفی کنیم.

وی افزود: مجموعه محققین و دانشجویان و طلابی که قصد پژوهش در حوزه وقف دارند و بعضی از اساتید که می‌خواهند مقاله‌ای کار کنند که مرتبط با موضوع حوزه وقف است مراجعه می‌کردند و تقاضای معرفی منابع داشتند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که یک مرکز علمی که همه این‌ها را داشته باشد ایجاد کنیم تا بتوانیم منابع علمی رو در اختیار پژوهشگرانی که علاقمند هستند در این زمینه تحقیق کنند قرار دهیم.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان رضوی گفت:  این موزه و کتابخانه با حدود ۳۰۰۰ هزار جلد کتاب و ۵۰۰ شیء موقوفه و اشیاء مرمت شده کار خود راشروع کرده و در اختیار پژوهشگران و عموم قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده باتوجه به اینکه آیا استان‌های دیگر این ظرفیت را دارند یاخیر افزود: ما کار را شروع کره ایم و انشاالله این اتفاق برای استان‌های دیگرهم براساس همایت‌هایی که می‌شوند خواهد افتاد.

وی بااشاره به اینکه عموم مردم هم می‌توانند از این موزه بازدید کنند، افزود: مقطع اول نخبگان و مجموعه‌های دانشگاهی وآموزشی ودر گام بعدی زمانی برای بازدید عموم مردم خواهیم گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.