مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد از اختصاص 430 میلیارد تومان اعتبار در 30 فعالیت تعریف شده کمیته امداد به مناطق محروم خبر داد.

430 میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم اختصاص یافته است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آذر اسماعیلی، مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره «تأمین مسکن برای مددجویان کمیته امداد»، اظهار داشت:کمیته امداد در این حوزه نیز فعال است و این موضوع جزء تکالیف اصلی است و امسال طبق برنامه ریزی صورت گرفته مناطق محروم و و روستایی در اولویت رسیدگی قرار دارند و حدود 10 هزار مسکن را با همکاری سپاه و بنیاد برکت ساخته شود. 

وی ادامه داد: اغلب مناطق به ویژه مناطق 8 و9 مشکلات زیادی دارند و خانه‌ها خیلی قدیمی بوده  و استاندارد نیست و در برخی روستاها رانش زمین و وقوع سیلاب را داریم و تلاش می‌کنیم بیشترین خدمات را به این سمت ببریم و امسال نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد درباره «تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان»، خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال زایی توانمند سازی و مهارت افزایی جزو تکالیف کمیته امداد است. در روستاها زمینه اشتغال در کشاورزی و دامداری فراهم است یا در زمینه صنایع دستی و قالی بافی وجود دارد و سعی می‌کنیم استعداد یابی کرده و مددجویان توانمند کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: هیچ محدودیتی درباره وام اشتغال و مهارت آموزی نداریم.گروهی از این افراد که ساکن روستاها هستند توان کار کمتری دارند و باید شناسایی شوند و بسیاری از آنها از مزایای اشتغال استفاده کردند و افزایش سرانه 20 درصدی را در این مناطق داریم.

وی درباره «حمایت از افراد بیمار صعب العلاج و خاص»،ابراز داشت:کمک‌های ویژه‌ای داریم و در بحث پرداخت ایاب و ذهاب و پرداخت بیمه‌های مکمل اقدامات لازم شده و تلاش بر این است تا حداقل با پرداخت بخشی از هزینه‌ها از آلام آنها کاسته شود.

اسماعیلی درباره «خدمات رسانی به  مناطق زلزله زده»، تصریح کرد: ما ابتدا در زمان وقوع حادثه حضور پررنگ داریم و تأمین امکانات اولیه آن هم برای همه افراد جزو وظایف اصلی ماست. در بحث اسکان موقت و دائم نیز مددجویان شناسایی می‌شوند و تأمین معیشت و مسکن جزو وظایف است.

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد متذکر شد:‌ در زلزله کرمانشاه مسکن‌هایی که کمیته امداد ساخته است در هیچ یک از سازمان‌ها اتفاق نیفتاده است؛چراکه  جامعه هدف ما مشخص است و از خیرین، بنیاد مسکن و اعتبارات داخلی خودمان جذب منابع کردیم. 

وی افزود: سه چهار ماه متوالی افزایش سه برابری مستمری مددجویان این مناطق را داشتیم. تأمین وسائل گرمایشی و سرمایشی و کانکس‌های این مناطق  صورت گرفت و در مجموع همه نیازهای اولیه و ثانویه را برای مددجویان حادثه دیده تأمین شد و بحث آموزش و مددکاری فعال تر شد.

اسماعیلی درباره «میزان افزایش بودجه برای مناطق محروم»، گفت: 430 میلیارد تومان یعنی 32 درصد از کل اعتبارات دولتی در 30 فعالیت تعریف شده را به مناطق محروم تخصیص داده‌ایم و در بخش غیردولتی نیز هر آنچه بتوانیم در قالب کمک خیرین قرار دهیم، مناطق محروم در اولویت است.

مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد ادامه داد: در خصوص ایجاد کار در روستاها این کار در قالب کشاورزی، دامداری و صنایع دستی  صورت می‌گیرد و ما وظیفه استعدادیابی داریم. برنامه ریزی که در سال 97  شده بر اساس چشم اندزها انجام شده است و هدف عمده ما بحث محرومیت زدایی از این مناطق است.

وی یادآور شد: می‌خواهیم در حوزه  توانمند سازی و اشتغال ‌گام‌های موثری برداریم و مشکلات موجود را در آموزش مرتفع کنیم؛ ضمن اینکه قصد داریم در بحث هزینه‌ها و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیز تغییر ایجاد کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در بحث بهسازی مسکن و سرویس‌های بهداشتی کار جهادی را انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم در 30 فعالیت عمده‌ای که کمیته امداد انجام می‌دهد در مناطق محروم انجام شود؛ ضمن اینکه حضور گروه‌های جهادی و سازماندهی در مناطق محروم و تعامل آنها با حوزه‌های متولی در کشور از جمله چشم اندازهای ما در سال جاری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.