سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ضمن محکومیت حمله به سفارت ایران در پاریس، گفت: دولت فرانسه باید تمهیدات لازم را برای حفاظت بیاندیشند.

دولت فرانسه مسئول حفاظت از اماکن دیپلماتیک است/ بررسی تعرض به سفارت ایران در بصره و پاریس در کمیسیون امنیت

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی نجفی خوشرودی در واکنش به حمله گروهک ضد انقلاب کومله به سفارت ایران در پاریس، گفت: تعرض به سفارت ایران در پاریس را محکوم می‌کنم که از سوی تعدادی افراد معاند و مخالف جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

دولت فرانسه طبق اسناد بین‌المللی مسئول حفاظت از اماکن دیپلماتیک است

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت فرانسه به عنوان دولت پذیرنده مسئول مراقبت از اماکن دیپلماتیک و سفارت جمهوری اسلامی ایران را طبق اسناد و کنوانسیون‌های بین‌المللی بر عهده دارد.

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود مسئولان ذی ربط فرانسوی تمهیدات لازم را برای چنین حفاظتی را بیاندیشند و اقدامات به موقع را پلیس آنجا انجام دهد.

تعرض به سفارت ایران در بصره و پاریس در کمیسیون امنیت بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیش از این تعرض به سرکنسولگری ایران در بصره هم رخ داده لذا این موضوع را به همراه بحث تعرض به  سفارت ایران در پاریس را در جلسه هفته آتی کمیسیون امنیت ملی مطرح و بررسی خواهیم کرد.

 چند نفر از اعضای گروهک ضد انقلاب کومله به سفارت ایران در پاریس تعرض کردند، در این حادثه که عصر دیروز رخ داد، حدود 15 نفر از عناصر این گروهک تروریستی با اهانت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی، اقدام به پرتاب سنگ و اشیای مختلف از جمله لوازم کامپیوتر، کپسول آتش نشانی و ... کردند و شیشه های ساختمان سفارت را شکستند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.