در بیانیه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی آمده است اکنون زمان آن رسیده است تا سکان کشتی ورزش خراسان رضوی به دست یکی از مدیران ورزشی کاربلد و بومی سپرده شود.

سکان کشتی ورزش خراسان را به مدیران ورزشی کاربلد و بومی بسپارید

به گزارش قدس انلاین، انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی در خصوص معرفی مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان بیانیه ای صادر کرد که درآن امده است:خراسان رضوی بزرگ به یمن وجود بارگاه ملکوتی ثامن الححج (ع) و سفر میلیون ها زائر جایگاه ویژه ای از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در منطقه دارد. خطه خورشید البته به دلیل مجاورت با مرزهای شرقی کشور در معرض شدیدترین آسیب های اجتماعی هم برای مجاورین و هم برای زائرین قرار دارد، به همین جهت مقوله ورزش و جوانان در این منطقه مقوله ای حساس و با اهمیت ملی است. این استان بزرگ با وجود گستردگی جغرافیایی و برخورداری از نیروی انسانی جوان و مستعد هنوز در بعد ورزش به جایگاه واقعی خود نرسیده است. پتانسیل این استان به گواه کارشناسان فراتر از بسیاری از کشورهای همجوار بوده و شایسته است تا با انتخاب مدیرانی توانا و ورزشی گام هایی اساسی در راه توسعه و اعتلای بحث ورزش و جوانان در این منطقه برداشته شود.

اکنون زمان آن رسیده است تا سکان کشتی ورزش خراسان رضوی به دست یکی از مدیران ورزشی کاربلد و بومی سپرده شود تا با شناسایی نقاط کور و مدیریتی متناسب با جغرافیای رفتاری و استعدادی منطقه شاهد رشد ساختاری و زیر بنایی ورزش در این پهنه باشیم. ورزش قهرمانی در خراسان رضوی همچون ورزش همگانی که چند صباحی است رشد خوبی داشته نیاز به بازنگری جدی دارد. لیگ های برتر رشته های مختلف این روزها خالی از تیم های خراسان رضوی است و این در حالی است که در گذشته استان ما در خیلی از رشته ها از جمله کشتی، والیبال، جودو، بسکتبال و ... مدعی تمام قد بود. بحث توسعه زیر ساخت ها تکانی جدی را می طلبد و توریسم ورزشی مقوله ای است جدید که در شرق کشور محتاج بررسی کامل و جامع است، در این بین بحث جوانان، همیشه مغفول مانده که اساسا کاری برای آن انجام نشده است.

انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی ضمن قدردانی و سپاس از همه مدیران قبلی به ویژه آقای صبوریان بر این اعتقاد است که مدیر بعدی کارهای زمین مانده بسیاری دارد که از آن جمله می توان به: آشتی صنعت و ورزش، سروسامان دادن به ورزش قهرمانی با پشتیبانی از تیم های لیگ برتری و البته توجه ویژه و وافر به ورزش بانوان به صورت عملی در بطن جامعه اشاره کرد. بر همین مبنا از تصمیم گیرندگان گرامی در این حوزه اعم از وزارت ورزش و جوانان، استاندار، نمایندگان مردم خواستاریم تا بدون سیاسی کاری و لابی های متداول به انتخاب مدیری ورزشی، تمام وقت  و با نفوذ بگمارند و در این بین حتما و قطعا از مشورت با خاک خورده های ورزش و رسانه دریغ نکنند. باشد که در دوره جدید شاهد شکوفایی بیش از پیش ورزش در این استان استراتژِیک و بزرگ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.