رییس اتحادیه موبایل مشهد گفت: ۶۰۰هزارگوشی موجود در گمرک برخلاف تصور عده‌ای مبنی بر ترخیص با نرخ دولتی، بدون انتقال ارز یعنی با نرخ ارزموجود در بازار، ترخیص خواهد ‌شد.

ترخیص موبایل بدون انتقال ارز

به گزارش قدس انلاین، افشین اکبری حداد در خصوص آخرین وضعیت ترخیص موبایل‌ها از گمرک، اظهار کرد: تاکنون ۷۲۰هزار گوشی موبایل به دلیل مشکلات ارزی در گمرک ترخیص نشده و تنها ۱۲۰هزار موبایل ترخیص شده که به صورت توقیف در محل و مربوط به شرکت‌هایی بوده که هم‌اکنون نیز پرونده دارند.

وی افزود: همچنین ۶۰۰ هزارگوشی باقی ‌مانده که برخلاف تصور عده‌ای مبنی بر ترخیص با نرخ دولتی، بدون انتقال ارز یعنی با نرخ ارزموجود در بازار، ترخیص خواهد شد.

رییس اتحادیه موبایل مشهد بیان کرد: ترخیص این کالا تاثیری بر قیمت‌ها نخواهدگذاشت و تنها موجودی کالاها را افزایش خواهد داد.

اکبری حداد خاطرنشان کرد:  ۶۰۰هزار گوشی ترخیص شده، مصرف ۱۵ روز بازار کشوراست،   در صورتی که باید تا آخر امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار گوشی را ترخیص می‌کردیم تا نیازبازار برآورده شود.   تا این لحظه باید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار گوشی ترخیص می‌شد در حالی که تنها دو میلیون گوشی را ترخیص کردیم.

وی در خصوص قیمت‌گذاری موبایل‌ها، افزود: قیمت‌گذاری، آزاد و براساس هزینه‌های تمام شده به اضافه ۱۵ درصد سود برای وارد کننده  و سه درصد خدمات پس از فروش محاسبه می‌شود.

رییس اتحادیه موبایل مشهد تاکید کرد: مجموعا حدود ۱۸ درصد سود برای وارد کننده و ۲۰ درصد نیز هزینه‌هایی است که دولت می‌گیرد وقیمت تمام شده موبایل تقریبا چیزی حدود ۳۸ درصد از قیمت کف جهانی متفاوت است که از این میان ۳ درصد توسط عمده‌فروش و ۷ درصد توسط توزیع‌کننده دریافت می‌شود.

اکبری حداد افزود: نوسانات ارزی بر قیمت‌گذاری موبایل‌ها تاثیر مستقیم دارد به این دلیل که موبایل تکنولوژی بوده و قیمت آن به صورت آنلاین محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.