رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ساخت ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۱۶ پایگاه سلامت در مناطق حاشیه مشهد به انجام رسیده است.

ساخت ۱۵۷ مرکز ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی در حاشیه مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد رضا دارابی در برنامه اشاره صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون در قالب برنامه تحول نظام سلامت بیش از یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری جدید در مشهد و شهرهای زیر پوشش دانشگاه ایجاد شد و بیش از ۳۲۰ هزار متر مربع از فضاهای بیمارستان بازسازی و ۳۳۰ هزار متر مربع نوسازی شد.

وی افزود: بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی فوق تخصصی کودکان اکبر، بیمارستان ۳۶ تختخوابی باخرز، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی فریمان، بیمارستان ۳۵ تختخوابی خلیل آباد و توسعه بیمارستان امام خمینی درگز به ۹۴ تخت بستری از جمله طرح هایی است که در قالب برنامه تحول نظام سلامت در مناطق زیر پوشش دانشگاه به اجرا در آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: پروژه بیمارستان هاشمی نژاد نیز پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داشته و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. این بیمارستان با ۳۶۰ تخت بستری در مساحت ۳۶ هزار متر مربع در حال ساخت است.

دارابی گفت: با توجه به حضور زائران درمشهد در حال حاضر تنها در مشهد با کمبود دو هزار تخت روبرو هستیم که تلاش می شود با همکاری خیران و بخش خصوصی این کمبود جبران شود.در حال حاضر متوسط تعداد تخت بهازای هر  هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱.۶ است که این میزان بر اساس استاندارد های جهانی باید به ۲.۶ برسد.

وی در خصوص ارائه خدمات به ساکنان مناطق محروم و حاشیه مشهد گفت: مشهد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت حاشیه نشین بیشترین جمعیت را در این حوزه در کشور دارد و با اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت تمامی این جمعیت زیر پوشش خدمات بهداشتی مناسب قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:ساخت ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۱۶ پایگاه سلامت در مناطق حاشیه شهر مشهد و ارائه خدمات نوین بهداشتی از جمله اقداماتی بود که در این مناطق انجام شد.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.