مشهد تنها مرکز تولیدکننده ماشین های بیهوشی، دستگاه های سی. تی. اسکن و ونتیلاتور در کشور است.

مشهد پیشتازِ عرصه تولید وسایل و دستگاه های پزشکی کشور

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل گروه تولیدی ورید امروز در مراسم بازدید وزیر بهداشت از واحدهای تولید تجهیزات پزشکی در مشهد با بیان این مطلب گفت: هم اکنون بیشتر وسایل یکبار مصرف استریل پزشکی کشور مانند: سوند، دستکش و سر سوزن در  مشهد مقدس تولید می شود. مشهد پیشتازِ عرصه تولید وسایل و دستگاه های پزشکی کشورمرتضی کرباسی افزود: همچنین ۱۵ درصد از تولید سرنگ کشور متعلق به این شهر است.   

مدیر عامل شرکت احیاء درمان پیشرفته مشهد نیز در این مراسم گفت: سالانه سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ونتیلاتور و سه هزار ماشین بیهوشی در این شرکت تولید می شود.

احمد بهفر مقدم افزود: همچنین سالانه ۶۵۰ دستگاه سی. تی. اسکن در مشهد مونتاژ می شود. وزیربهداشت امروز در سفر به مشهد از واحدهای تولید تجهیزات پزشکی در مشهد  دیدن کرد.

همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی از تنها شرکت تولیدکننده ماشین بیهوشی و سی. تی. اسکن کشور و شرکت گروه تولیدی وسایل پزشکی یکبار مصرف استریل در این شهر بازدید کرد. ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی وسیله ایی است که از تنفس بیمار پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه برای بیمارانی که به‌طور موقت یا دائم دچار مشکلات تنفسی هستند کار تنفس را انجام می‌دهد. رساندن اکسیژن به ریه ها، خارج کردن دی اکسید کربن از بدن و کمک به تنفس بهتر از مهم ترین وظایف دستگاه ونتیلاتور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.