گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، موفق به ثبت اختراع نوع خاصی از منبع نور بهینه دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT شد.

ثبت اختراع دستگاه "آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT با منبع نور بهینه"
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، قاسم صادقی، بجستانی مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، با اشاره به ثبت اختراع نوع خاصی از منبع نور بهینه دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT توسط این گروه گفت: طراحی و تولید نمونه‌های اولیه این دستگاه حدود 7 سال و با سرمایه‌ای نزدیک به 140 میلیون تومان انجام شده است.
وی تصریح کرد: نمونه‌های خارجی این دستگاه تا 200 میلیون تومان قیمت دارند اما این نمونه با کمتر از 10 میلیون تومان قابل تولید انبوه است که در صورت حمایت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: با این تکنولوژی می‌توان همه دستگاه‌های آندوسکوپی که از تکنولوژی‎های قدیمی‎تر هالوژن، زنون و LED استفاده می‌کنند را به روز کرده و به چرخه بیمارستان با گارانتی 5 ساله برگرداند. این مهم می‌تواند نقش بسیار اساسی در کاهش هزینه‌های بیمارستانی داشته باشد.
صادقی ادامه داد: این طرح در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با همکاری مهندس محمود تاج بخش و بنده انجام شده است و با توجه به گسترش عمل‌های آندوسکوپی در صورت حمایت مالی می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از خروج ارز از کشور داشته باشد.
مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، با اشاره به کارکرد دستگاه آندوسکوپی یا درون‌بینی، اظهار کرد: در پزشکی عمل دیدن و مشاهده درون بدن با مقاصد تشخیصی یا گاهی درمانی است که با دستگاهی به نام آندوسکوپ صورت می‌گیرد. اصول کار آندوسکوپی استفاده از یک آینه و نور باز تابیده ‌است.
وی ادامه داد: دستگاه آندوسکوپی تازه اختراع شده در واقع منبع نور است که پزشک با استفاده از آن می‌تواند وضعیت بیمار را تشخیص داده و درمان کند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.