مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی از پیش‌بینی صدور مجوز برای عزاداری ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در حرم مطهر رضوی همزمان با ماه‌های محرم و صفر خبر داد.

 عزاداری ۳۸۰۰ هیئت مذهبی در حرم رضوی در ایام محرم و صفر

به گزارش قدس آنلاین، محمد بهرمند مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی گفت‌: به طور سالیانه از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی برای عزاداری در حرم رضوی مجوز دریافت می‌کنند، آمار مراجعات به دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی از ابتدای محرم عموما از ۱۰۰ مورد آغاز شده و در روزهای دهه آخر صفر به هزار مورد در روز می‌رسد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال نیز برای ۳ هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی برای عزاداری در حرم مطهر مجوز صادر شود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های ابلاغی از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از ابتدای امسال به هیئت‌هایی که مجوز دریافت کردند، ۳ دعوت نامه مهمانسرای حضرت دریافت می‌کنند.
مسئول دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی با بیان اینکه سال گذشته ۳ هزار ۸۵۲ مجوز عزاداری در حرم رضوی برای هیئت های مذهبی صادر شده است، افزود: در دهه آخر صفر به هر یک از هیئت‌هایی که مجوز عزاداری در حرم رضوی دارند، یک کیسه برنج و یک بسته نمک به عنوان تبرک اهدا می‌شود.
بهرمند با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی از سراسر کشور در دفتر امور هیئت‌های مذهبی آستان قدس رضوی ثبت نام کرده‌اند، افزود: در ابتدای ماه محرم از ۲ هزار هیئت مذهبی ارزیابی شده ۳۰۰ هئیت پرچم عزاداری حسینی متبرک آستان قدس رضوی را دریافت کردند. هئیت‌های عزاداری که مجوز سازمان تبلیغات داشته باشند، ۳ سال متوالی در حرم مطهر رضوی عزاداری کرده باشند و تاکنون پرچم دریافت نکرده باشند حائز شرایط دریافت پرچم عزاداری متبرک آستان قدس رضوی هستند.
منبع:آستان نیوز
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.