زنجیره انسانی مطالبه از نمایندگان مجلس در خصوص اعتماد نکردن دوباره به دشمن در پیوستن ایران به کنوانسیونTF پس مراسم نمازجمعه در مشهد برگزار شد.

زنجیره انسانی مردمی در واکنش به‌ در دستورکار قرار دادن کنوانسیون TF و معاهده FATF

به گزارش قدس آنلاین ، زنجیره انسانی مطالبه از نمایندگان مجلس در خصوص FATF  ظهر امروز و پس از مراسم نمازجمعه مشهد، در ورودی باب‌الجواد(ع) حرم مطهر برگزار شد.

افراد حاضر در زنجیره انسانی پلاکاردهایی با نوشته‌های «یک بام و دوهوا، شفافیت با دشمن عدم شفافیت با مردم»، «کسی که به پیوستن به TF رای مثبت می‌دهد نمی‌تواند حادثه تروریستی اهواز را محکوم کند»، «نه به خود تحریمی»، «پیوستن به FATF با تحریم سپاه قدس»، «مجلس که در خواب است، شورای نگهبان بیدار باشد، علمای اسلام بیدار باشند»، «تحریم دشمن کافی نیست، خودمان خودمان را تحریم می‌کنیم»، «FATF   تروریست را جور دیگری معنا می‌کند، جای شهید و جلاد عوض می‌شود»، «نمایندگان مجلس اگر دغدغه اقتصاد مردم را دارند رأی خود را به لایحه FATF با صداقت اعلام کنند»، «چه کسی نقشه خانه و محل نگهداری پول‌هایش را به‌دست دزد می‌دهد؟ شفافیت با دشمن»، «FATF یعنی تحریم یمن و فلسطین و حزب‌الله لبنان و سوریه، یعنی تحریم مسلمانان جهان» و «سردار سلیمانی تحریم نیستی؛ ما اجازه نخواهیم داد» در دست داشتند.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه با اشاره به‌تصویب پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و در دستورکار قرار دادن پیوستن به کنوانسیون TF در مجلس شورای اسلامی، گفت: کنوانسیون TF رأس چهار خواسته FATF و تامین مالی مبارزه با تروریسم است.

رقیه فاضل افزود: ظاهر آن بسیار زیبا است اما در باطن بستگی دارد که چه تعریفی از تروریسم می‌شود و اگر این کنوانسیون‌ها خوبی دارند، چرا به‌جای اینکه دستمان زیر سنگ این معاهده برود و استقلالمان ما زیر سوال می‌رود، خودمان یک قانون بومی طراحی نکنیم؟

وی تأکید کرد: این اقدام یک روشنگری برای مردم است تا مشخص شود وقتی می‌گوییم تامین مالی تروریسم و پیوستن به این معاهده، یعنی سپاه قدس، وزارت اطلاعات و صداوسیمای ما و گروه‌های آزادی‌خواه تروریسم معرفی می‌شود.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه یادآور شد: مردم باید بدانند که این شفافیت مالی که برای این کنوانسیون‌ها مطرح می‌شود با این هدف است که بدانند پولی که وارد ایران می‌شود در کجا می‌چرخد.

فاضل یادآور شد: مطمئن باشید شرکت‌های وابسته به سپاه و سردار سلیمانی تحریم می‌شوند و اوضاع اقتصادی هم خراب‌تر خواهد شد، شرکت‌های وابسته به سپاه تحریم خواهد شد، به‌این معنا که پیوستن به کنوانسیون یعنی خودتحریمی به دست خودمان و خودمان را در ورطه هلاکت انداختن.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی چه عجله‌ای برای این قضیه دارند و این عجله از کجا آمده است، اظهار کرد: در حقیقت بعد از خروج آمریکا از برجام دلبستگی به اروپا پیدا شده و اروپا ما را تحت فشار FATT قرار داده است و مطمئن باشیم اروپا هم خیانت می‌کند.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه با اشاره به اینکه پیوستن به این کنوانسیون و شفافیت برای داشتن مثل این است که نقشه خانه را به‌دست دزد بدهید، بیان کرد: اگر شفافیتی است باید برای مردم باشد و عدم شفافیت اتفاقاً باید برای دشمن باشد که دقیقا برعکس این قضیه رخ می‌دهد و خطرناک است.

فاضل با بیان اینکه قانون شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی زیر سوال رفته است، تشریح کرد: همه مردم باید آگاه باشند که این یک مطالبه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که حداقل بین خودشان و خداوند، حجت داشته باشند که به چه کسی رأی می‌دهند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی 31 شهریور در اهواز، تصریح کرد: مسؤولیت این حادثه را گروهی مانند اهوازیه و داعش برعهده گرفتند اما با تامین مالی تروریسم در نهایت از پاسدار سپاهی که بچه‌های مردم را نجات می‌دهد، تروریسم شناخته می‌شود.

عضو اسبق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه با اشاره به اینکه این کنوانسیون‌ها جای جلاد و شهید و جای حزب‌الله و اسرائیل را عوض می‌کند؛ تأکید کرد: باید قانون بومی تبینن شود و برای این قضیه ظرفیت‌های خوبی هم داریم.

فاضل با بیان اینکه غیرمتعهدها جایی است که می‌تواند تروریسم را تعریف کند، تشریح کرد: چه کسی گفته آن معاهده که آن‌ها گذاشته‌اند، واحد بین‌المللی شود، آیا ما توانایی اینکه چند کشور را با خود همراه کرده و یک معاهده بنویسیم را نداریم؟

در حاشیه این زنجیره انسانی، مردم با امضای طومار با یادآوری غیرقابل اعتماد بودن دشمن به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آنان درخواست کردند تا دوباره به دشمن اعتماد نکنند و کشور را در معرض خودتحریمی قرار ندهند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.