نایب رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی نسبت به بیماری زایی زالوهای وارداتی هشدار داد و گفت: به بیماران توصیه می شود به مراکز معتبر و پزشکان طب سنتی مورد تایید دانشگاههای علوم پزشکی مراجعه کنند.

یک پزشک طب سنتی نسبت به بیماری زایی زالوهای وارداتی هشدارداد

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر سعید اسکندری روز شنبه افزود: حدود 70 درصد زالوهای مورد استفاده در طب سنتی کشور از خارج و کشور هایی نظیر آذربایجان و ترکیه وارد می شود.

وی اظهار داشت: این در حالی است که در گذشته زالوی ایرانی به خاطر کیفیت مطلوب به همه کشورها صادر می شد اما اکنون به دلیل عدم نظارت، صید و صادرات بی رویه، زالوی ایرانی رو به انقراض است.
وی گفت: زالو درمانی یکی از روشهای طب سنتی است که در درمان بیماریهای مختلف کاربرد دارد و در بزاق زالو ماده ای به نام 'ˈهیرودین' وجود دارد که دانشمندان بیش از 20 ماده موثر درمانی از آن کشف کرده اند.
دکتر اسکندری که تجربه بسیار در روش زالو درمانی دارد افزود: درمان بیماریها توسط زالو در سه مرحله شامل وارد کردن نیش، تزریق بزاق و خون گیری انجام می شود.
وی با اشاره به کاربرد زالو درمانی در درمان بیماریهای مختلف اظهار داشت: هم اکنون زالو درمانی در معالجه طیف وسیعی از بیماریها نظیر بیماری های قلبی و عروقی، مفصلی، پوستی، چشمی، افسردگی و همچنین در پیشگیری از آلزایمر، بیماری پیوره (عفونت لثه)، پارکینسون و بیماری های اعصاب نقش موثر دارد.
وی گفت: زالو درمانی در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی کاربرد بسیار دارد به طوریکه در اروپا از زالو به عنوان 'ˈمیکرو سرج'ˈ یعنی جراح کوچک در پیوند اعضا استفاده می شود.
پیشینه زالو درمانی به یک هزار و 500 سال قبل از میلاد در مصر بر می گردد که بعدها در ایران، روم و بعدها در اروپا رواج پیدا کرد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.