یک منبع صهیونیستی تاکید کرد که بزرگ ترین مشکل و دغدغه کنونی رژیم صهیونیستی نوار غزه است و ایران و جبهه سوریه دیگر پرونده های مهم برای این رژیم است.

منبع صهیونیستی: رویارویی نظامی در غزه بسیار نزدیک است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نگرانی محافل نظامی صهیونیستی از این است که احتمال رویارویی نظامی در نوار غزه طی هفته های اخیر به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته و تنش در مرز غزه هر لحظه بیشتر می شود.

ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده است که در سایه نبود هیچ راه حلی برای اوضاع کنونی در غزه، احتمال وقوع درگیری نظامی دیگر بسیار زیاد است و باور اکثریت صهیونیست های ساکن مجاور باریکه غزه این است که احتمال وقوع درگیری بسیار بیشتر از احتمال آرام سازی اوضاع است.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که به رغم عدم شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی، باور محافل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی بر این است که حماس و جهاد اسلامی همچنان متمایل به دست یابی به توافق آتش بس طولانی مدت با این رژیم هستند.

منابع صهیونیستی روز گذشته مدعی شدند که جنبش حماس در راستای ادامه آزمایش های موشکی و تلاش برای تقویت توان نظامی خود، ۷ موشک به سمت دریا شلیک کرده است.

این منابع تاکید کردند که آزمایش موشکی جدید حماس در شرایطی انجام گرفته است که تنش و درگیری ها در نوار مرزی باریکه غزه هر لحظه شدت بیشتری می گیرد.

لازم به ذکر است که در تظاهرات بازگشت روز جمعه گذشته ۷ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. مجموع شهدای تظاهرات بازگشت از ۳۰ مارس گذشته تاکنون نیز به ۱۹۳ نفر و شمار مجروحان هم به بیش از ۲۱ هزار نفر رسیده است.

هدف از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت شکستن محاصره زمینی، دریایی و هوایی باریکه غزه و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود است که به زور و به ناحق از آن کوچانده شده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.