صدور کالا از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به افغانستان امسال بیش از ۵۶ درصد افزایش داشته است.

صدور بیش از ۶۰۰ تن کالا از دوغارون

به گزارش قدس آنلاین، معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: ۶۱۸میلیون تن انواعصدور بیش از ۶۰۰ تن کالا از دوغارون کالا در ۶ ماه ابتدای امسال از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به  افغانستان صادر شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۵۶ درصد افزایش دارد.

حامد قربانی در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: ارزش این میزان کالای صادر شده بیش از ۶۲۵میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۲۴۹ درصد افزایش دارد.

وی درباره ترانزیت انواع کالا از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به سمت کشور افغانستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۴میلیون تن انواع کالا به ارزش ۲۶۰میلیون دلار به افغانستان ترانزیت که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال به لحاظ وزنی ۶۸ درصد و به لحاظ ارزش بیش از دو نیم برابر افزایش را نشان می دهد.

معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: انواع مصالح ساختمانی، مواد غذایی و میوه تره و بار از مهمترین اقلام صادراتی به افغانستان و بیش از ۹۰  درصد کالاهای صادراتی مربوط  به مرز دوغارون به مقصد شهر هرات است.

قربانی از کاهش واردات به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خبرداد و افزود: امسال پنج میلیون تن انواع کالا به ارزش پنج میلیون دلار به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون وارد شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال به لحاظ وزنی ۵۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۹ درصد کاهش دارد.

وی گفت: هرات از مهمترین بازارهای افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ۱۲۰کیلومتر فاصله دارد. شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در منطقه مرزی شرق کشور قرار دارد.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.