معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مرگ و میر در بیماری های عفونی جدی بوده و باید از مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک ها پرهیز شود.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می تواند خطرناک باشد

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر عباس اخگر ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر فردی بدون تجویز پزشک به مصرف آنتی بیوتیک اقدام کند، نه تنها خود را بدون دلیل در معرض خطر عوارض جانبی دارو قرار می دهد، بلکه دچار مقاومت آنتی بیوتیکی می شود. 

وی افزود:از مهم ترین راه های انتقال سرماخوردگی را دست دادن، روبوسی، عطسه و سرفه در محل های عمومی بوده و باید توجه داشتمرگ و میر در بیماری های عفونی جدی است، پس برای جلوگیری از ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی از مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک ها پرهیز شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مصرف بی رویه و خودسرانه و کامل نکردن دوره درمان آنتی بیوتیک ها، باعث به وجود آمدن میکروب های مقاوم شده و این داروها دیگر بیماری های به وجود آمده را درمان نمی کنند.

اخگری تاکید کرد: افراد نباید آنتی بیوتیک تجویز شده خود را به دیگران پیشنهادکند زیرا آنتی بیوتیک زمانی مؤثر خواهد بود که در ساعت معین که توسط پزشک یا داروساز توصیه شده است، مصرف شود.

وی اظهارکرد:مصرف آنتی بیوتیک دردرمان سرماخوردگی و آنفولانزا تاثیری نداشته و درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفولانزا وجود ندارد و باید گفت پیشگیری بهترین راهکار برای مقابله با این عوامل ویروسی است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.