مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: ۱۸۰۰ خادم در بخش دفاتر صندلی چرخدار خدمات شبانه‌روزی به زائران معلول، سالخورده و بیمار ارائه می‌دهند.

ارائه خدمات شبانه‌روزی بخش صندلی چرخدار حرم رضوی به سالمندان

به گزارش قدس آنلاین، حمید حبیبی‌پور مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی با ارائه آماری از فعالیت‌های بخش صندلی چرخدار اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۲۰ هزار و ۴۸۲ ویلچر توسط زائران بارگاه رضوی به امانت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دفاتر صندلی چرخدار در تمامی مبادی ورودی بارگاه منور رضوی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و ۱۸۰۰ خادم در این بخش به زائران معلول، سالخورده و بیمار خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: خدماتی همچون تحویل صندلی چرخدار به زائران نیازمند، جابه جایی زائران ناتوان در مجموعه اماکن متبرکه در قالب گشت سیار، همکاری در برنامه زیارتی طرح «یا معین الضعفاء(ع)» ویژه تشرف زائران ناتوان و معلول جسمی از سراسر شهر، تعمیر و نگهداری صندلی‌های چرخدار از جمله فعالیت‌های نیروهای این دفاتر محسوب می‌شود.
حبیبی‌پور با بیان اینکه به طور متوسط روزانه بیش از ۱۱۰۰ زائر توسط صندلی‌های چرخدار جابه جا شده‌اند، افزود: سالمندانی که قصد زیارت روضه منوره را دارند می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۹ و ۱۵ تا ۱۶ از مسجد گوهرشاد و ورودی بالای سر حضرت با کمک خدام بارگاه منور رضوی به زیارت مشرف شوند.
مدیر امور رفاه زائران آستان قدس رضوی گفت: زائران می‌توانند از ۷ مبادی ورودی‌ شیخ طوسی، طبرسی، نواب، باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع) و پارکینگ‌های ۱ و ۳ صندلی چرخدار، صندلی تاشو و چادر به صورت امانی تحویل بگیرند.

منبع: آستان نیوز

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.