همدان - مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: ۱۵۰ نفر از ۵قاره در اجلاس بین المللی نخبگان وسفیران فرهنگی استان همدان حضوردارند.

اجلاس بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی؛ تعامل فرهنگی جهانی است/ حضور ۱۵۰ نفر از ۵ قاره در همدان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به رویداد همدان ۲۰۱۸ اظهار کرد: در کنار برگزاری برنامه‌های همدان ۲۰۱۸، کمیته فرهنگی این رویداد، طراحی و برنامه ریزی برگزاری برنامه‌های فرهنگی با حضور دستگاه‌های فرهنگی را دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در کمیته فرهنگی همدان ۲۰۱۸ برگزاری ۴۰ عنوان برنامه تصویب شده که بخشی از آن برنامه‌های اجریی شده و بقیه نیز در حال انجام هستند و یا در آینده اجرا خواهند شدو همایش بین‌المللی نخبگان و سفیران فرهنگی نیز یکی از برنامه‌های این کمیته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در اجلاس از ۵ قاره جهان و ۵۶ کشور جهان بیش از ۱۵۰ مهمان حضور دارند، بیان کرد: هدف از برگزاری این اجلاس استفاده از ظرفیت گردشگری دینی به عنوان یک فرصت مهم در عرصه گردشگری است.

وی تاکید کرد: در این اجلاس فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی گردشگری دینی مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای توسعه این حوزه تبیین می‌شود.

حجت الاسلام دشتکی دومین هدف از برگزاری این اجلاس را معرفی مفاخر استان و ایران به جهان برشمرد و گفت: استان مفاخر فرهنگی و دینی بسیاری دارد که آنها در اینران و کشورهای دیگر ناشناخته هستند و در این اجلاس این مفاخر را به دنیا معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این اجلاس شرکت کنندگان افراد خاصی هستند، اعلام کرد: شرکت کنندگان در کشورهای خود دارای جایگاه ویژه‌ای هستند که می‌توانند در معرفی ظرفیت‌ها و مفاخر فرهنگی و دینی ایران به دنیا و در بین ملت‌های خود تاثیر بگذارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: مهمانان این اجلاس نیز ظرفیت‌های گردشگرری دینی خود را به ما معرفی می‌کنند و در واقع این همایش یک تعامل فرهنگی در حوزه گردشگری دینی است که در انسجام جامعه اسلامی موثر است.

وی برگزاری این اجلاس را کار جدید و ابتکار استان همدان دانست و تاکید کرد: این اجلاس از روز چهارشنبه با ورود مهمانان آغاز شده و شرکت کنندگان در این اجلاس امشب از برخی اماکن فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری همدان بازدید می‌کنند.

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: صبح روز پنجشنبه نیز اجلاس عمومی برگزار و سپس کمیسیون تخصصی برای بررسی موارد تشکیل خواهد شد و بازدید از اماکن فرهنگی و دینی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است.

وی افزود: در کنار برگزاری این اجلاس نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری استان نیز برگزار شده و در این اجلاس تفاهم ‌نامه‌ای بین نمایدگان ۵ قاره و میراث فرهنگی استان به امضاء خواهد رسید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه دیگر ملت‌ها به انقلاب نیز در این اجلاس بررسی می‌شود، گفت: ظرفیت‌های گردشگری فرهنگی و دینی استان و همچنین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی به زبان انگلیسی در کتابی تدوین شده و به مهمانان تقدیم می‌شود.

وی به گردشگری حلال نیز اشاره کرد و یادآور شد: گردشگری حلال مورد علاقه و توجه غیر مسلمانان نیز هست و در این اجلاس درباره ظرفیت این حوزه نیز بحث خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.