مدیرکل حج‌وزیارت استان خراسان‌رضوی گفت: با توجه به ارتباط خوبی که بین ایران و دولت عراق و کنسولگری مشهد وجود دارد، به ما قول مساعد داده شده تا در موعد مقرر ویزاها را تحویل دهند.

ارتباط خوب ما و عراق، تسهیل امور زائرین را به همراه دارد

به گزارش قدس آنلاین، جواد شاد در خصوص تعامل دو دولت ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین اظهار کرد: دولت عراق وقتی ویزا می‌دهد، به عنوان میزبان وظایفی دارد که آن وظایف را باید انجام دهد؛ این‌که در مرزها امکان ورود و خروج را تسهیل کند، حضور زائرین را تسهیل کند و ما هم به عنوان میهمان باید قوانین آنجا را رعایت کنیم؛ اما قائل شدن تسهیلات ویژه‌ بر عهده خود ماست.

وی ادامه داد: این به قانون هر کشور مربوط می‌شود که وقتی کسی وارد آن می‌شود، از او عوارض و... بگیرند یا خیر و یا این‌که تصویب کنند بابت هزینه گردشگری چیزی دریافت کنند و در ورودی از کشورها بگیرند، مربوط به خودشان است و حتی این‌که قیمت ویزای عراق برای کشورهای مختلف چند باشد، دست خود آن‌ کشور است و ممکن است برای هر کشوری یک قیمتی باشد و این به توافق بین دولت‌ها و دستگاه دیپلماسی بستگی دارد.

مدیرکل حج‌وزیارت خراسان‌رضوی تصریح کرد: دولت عراق همکاری خوبی با ما داشتند و به ما قول مساعد دادند تا در موعد مقرر ویزاها را بدهند، هم ما و هم آن‌ها افراد غیرمجاز را شناسایی می‌کنیم و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم. کنسولگری عراق قول مساعد داده که با افراد فرصت‌طلب و سودجو برخورد کند؛ این‌که بعضی افراد ویزای جعلی تولید می‌کنند و به افراد با قیمت‌های کمتر می‌فروشند.

شاد خاطرنشان کرد: مبلغی که برای ویزا گرفته می‌شود، دلار روز و بازار نیست و دلار نرخ ثانویه است که زائرین از طریق بانک و درگاه اینترنتی باید پرداخت کنند که به مراتب ارزان‌تر از بازار آزاد تهیه می‌شود.

وی با بیان این‌که هزینه ویزا حدود ۳۸۶ هزار تومان است که بر اساس نرخ ثانویه دلار محاسبه شده، افزود: این مبلغ از زائرین از طریق درگاه اینترنتی گرفته می‌شود و تسهیلاتی است که دولت جمهوری اسلامی ایران برای اعزام زائرین قائل شده است. همچنین مردم به دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌های سازمان حج‌وزیارت توجه کنند که به مشکل برنخورند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.