ناظر گمرکات خراسان‌رضوی گفت: زعفران در بسته‌بندی‌های بالای ۳۰ گرم مهم‌ترین کالای صادراتی در استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال بوده است.

زعفران مهم‌ترین کالای صادراتی خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امید جهانخواه اظهار داشت: بر اساس آمار کارشناسی نشده میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال یک میلیون و ۳۷۸ هزار تن و ارزش آن ۱۱۱۶ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۳۳ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۲ درصد رشد داشته و باید گفت که با توجه به آمار واردات تراز تجاری استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال مثبت و معادل ۹۴۰ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تأکید کرد: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول نیمه نخست سال ۹۶ از نظر وزنی یک میلیون و ۳۶ هزار تن و از نظر ارزش دلاری ۸۴۳ میلیون دلار بوده است.

جهانخواه افزود: از مجموع صادرات غیرنفتی استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۳۴ میلیون و ۲۰۱ هزار دلار هم از بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

وی در ارتباط با مهم‌ترین اقلام صادراتی استان خراسان رضوی در طول نیمه نخست امسال، خاطرنشان کرد: زعفران در بسته‌بندی‌های بالای ۳۰ گرم، کفپوش‌های منگوله‌باف، زعفران در بسته‌بندی زیر ۳۰ گرم ویژه خرده‌فروشی و روغن‌های سبک و فرآورده‌های آن به جز بنزین عمده اقلام مهم صادراتی استان خراسان رضوی در نیمه نخست امسال بوده‌اند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی در نیمه نخست امسال نیز افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی بوده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.