یزد - محسن عباسی هرفته گفت: برای اینکه شهر یزد در مسیر توسعه قرار بگیرد باید توسعه گردشگری و روابط بین الملل دردستور کا رقرار بگیرد و چشم انداز توسعه شهر یزد منوط به تحقق بحث گردشگری و تجارت الکترونیک است .

چشم انداز توسعه  یزد منوط به تحقق بحث گردشگری و تجارت الکترونیک است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محسن عباسی هرفته پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت : راه ه توسعه و پیشرفت یزد از مسیر توسعه روبط بین اللمل می گذرد و چشم انداز توسعه شهر در بحث گردشگری و تجارت الکترونیک است و برا ی تحقق این دو نیاز به توسعه روابط بین الملل داریم .

وی افزود :  یزد آب ندارد و برای توسعه این استان باید یزد به همگان معرفی شود و ظرفیتها ی استان شناسایی شود واگر چنین نشود کسی به سراغ یزد نمی آید.

رئیس کمیسیون عمران  شورای شهر یزد تصریح کرد : یزد باید مملو از گردشگر باشد  و موج گردشگر باید به این شهر سرازیر شود  و متاسفانه گردشگران  با وجود تبلیغاتی که صورت گرفته  هنوز یزد  را  نمی سناسند  و نسبت به ایرانیان و دیگر شهرهای ایران دیدگاه خوبی ندارند ما مردم خوبی داریم  ولی در ذهن گردشگران خارجی تفکر ایران هراسی و یزد هراسی  وجود دارد  و ما باید با گسترش روابط بین الملل این تفکر را از بین ببریم .

عباسی در خصوص وظایف کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت : امروز در شهرهای  کشور فقدان طراحی را می بینیم و حتی برای درختکاری  سنگفرش  و ایستگاه ها ی آبخوری هیچ طرحی نداریم و به زیبا سازی  توجه نشده است.  

وی ادامه داد : رسالت این کمیسیون پیاده محوری بجای سواره محوری است و شهرهای بزرگ  و کلان شهرها  به سمت پیاده محوری  قدم برداشته اند و توجه به این امر لذا یک رکن در  شهرهای امروز  محسوب می شود  و اگر این موارد مورد توجه نباشد  شهرها با بحران مواجه می شوند .

وی با بیان اینکه  ساخت زیر گذر و رو گذر و اتوبان و افزایش خیابان راهکارکاهش ترافیک نیست  گفت  : فراهم کردن این  اقدامات موجب افزایش سواره محور می شود و توسعه حمل ونقل عمومی باید در دستو رکار باشد  که در این راه مردم هم باید با ما مشارکت داشته باشند .

عباسی در خصوص پروژه دوچرخه سواری بلوار جمهوری گفت :  این پروژه انتقاداتی دارد که ما آن را قبول داریم اما ما در حا ل تکمیل پروژه هستیم  و تا زمانی که  در سایر نقاط اجرایی و تکمیل نشود  نمی توان نظر قطعی را در مورد آن داد  .

رئیس کمیسیون عمران  شورای شهر توسعه زیر ساختها ی گردشگری را دیگر رسالت این کمیسیون عنوان کرد و افزود :  تغییر پایدار ی در رویکرد  شهرداری نسبت به  بافت تاریخی  رخ داده در گذشته انبوهی  از مکان ها ی تاریخی را شهرداری تخریب می کرد که امروزه برعکس شده و شهرداری برای بازسازی این مکان ها اقدام می کند .

وی درخصوص تخلفات ساختمانی نیز گفت : پیشگیری از تخلفات ساختمانی از دیگر رسالت این کمیسیون است  یزد جزو اولین استان هایی است  که  تخلفات ساختمانی در آن زیاد بوده و کاهش این تخلفات دغدغه ما هم است .

عباسی  بازسای ز پروژ های عمرانی را از دیگر رسالت این کمیسیون برشمرد و تصریح کرد:  یکی از اقدامات این کمیسیون  استفاده از پساب  برای آبیار ی سطح شهر است که متاسفانه تاکنون به چشم  نمی آمد  ونمود کمتری داشت  اما اگر اتوبوس به یزد اضافه شود نمود بیشتری دارد  که این کار نیز در دست اقدام است.

رئیس کمیسیون  عمران  شورای شهر یزد از اجرای پروژهای بزرگ در سطح شهر خبر داد و افزود :  به زودی پروژهای بزرگی در سطح شهر آغاز خواهد شد که تا امروز در حال بررسی و ازاد سازی های مورد نظر در این زمینه بوده ایم .

استقرار پلیس گردشگری  در بافت  تاریخی یزد

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی وگردشگری شورای شهر نیز دراین نشست اظهارداشت : برای توسعه زیرساختهای گردشگری دراستان پلیس گردشگری  در بافت تاریخی و اماکن گردشگری یزد مستقرخواهد شد .

 سید حسین آزادای افزود : کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری  و بین الملل جزو سه کمیسیونی است  که در شورای پنجم تشکیل شده  ودریک سال گذشته ۴۱جلسه و ۲۷مصوبه توسط این کمیسیون انجام شده است .

وی تصریح کرد: این کمیسیون بحث گردشگر ی هوشمند را بصورت جدی در دستور کار دارد  چون گردشگری هوشمند یکی از ابزارهای مهم برای معرفی شهر یزد به گردشگران است و دربحث زیر ساختها با توجه به کمبودهایی  که داریم جلسات متعددی برگزارشده درارتباط با اقامت پروازهای داخلی  وخارجی  و موارد دیگر هماهنگی هایی صورت گرفته است .

 وی در مورد تامین امنیت گردشگران گفت :  با توجه به ضرورت تامین امنیت گردشگران نیروی انتظامی استان  قول مساعدت داده  و به زودی پلیس گردشگر   در مناطق تاریخی استان  آغاز بکار خواهد کرد .

آزادی در خصوص ساماندهی تابلوها ی گردشگری نیز گفت :  درارتباط با این تابلوها و ساماندهی آنها  جلساتی با دانشگاهیان  برگزار شد و شهردارهم پیگیر بودند و درحال نمونه سازی برای نصب در سطح شهر هستیم وهمچنین  ساماندهی خانه مسافرها نیز با همکاری  نهادهای مربوطه انجام شده  امیدواریم با پیگیری ها ی انجام شده اداره اماکن نیز با جدیت وارد موضوع شود. 

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.