رییس گروه مبارزه با بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع ۲۲ هزار دز واکسن رایگان آنفلوآنزا میان گروه های در معرض خطر استان های خراسان در حال انجام است.

توزیع ۲۲ هزار دز واکسن رایگان آنفلوآنزا در استان های خراسان

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر زهرا نهبندانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهارکرد: توزیع ۲۲ هزار دز واکسن رایگان آنفلوانزا میان گروه های در معرض خطر استانهای خراسان در حال انجام بوده که  ۹ هزار دز از این واکسن ها متعلق به  دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: استفاده از واکسن آنفلوانزا همزمان با آغاز فصل سرما برای گروههای پرخطر و مبتلا به بیماریهای تنفسی توصیه می شود و بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا مهر ماه هر سال است. همچنین باید توجه داشت واکسن پس از تزریق حدود دو تا سه هفته زمان می برد تا فرد را در برابر بیماری ایمن سازد.

رییس گروه مبارزه با بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:پزشکان، پرستاران، کارکنان شاغل در بیمارستانها و مراکز درمانی بخش دولتی، دامپزشکان، محیط بانان، افراد دارای بیماریهای مزمن و ضعف دستگاه ایمنی بدن مانند بیماران پیوندی و برخی افراد در معرض خطر، بطور رایگان واکسن آنفلوانزا را دریافت می کنند.

نهبندانی  خاطرنشان کرد: ۲هزار و ۲۰۰ دز واکسن آنفلوانزا دیگر نیز برای توزیع در این منطقه درخواست شده که به جانبازان و نیروی انتظامی تعلق خواهد گرفت. واکسن آنفلوانزای در حال توزیع در منطقه شمال شرق کشور، دارای اثربخشی مناسب بوده و بدون عوارض است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.