خراسان شمالی- تقی دولت آبادی: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

۱۶ هزار مزاحمت تلفنی در مرکز اورژانس ۱۱۵ ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تقی دولت آبادی، رئیس سازمان اورژانس و مدیریت حوادث خراسان شمالی گفت:۱۶  هزار مزاحمت تلفنی طی ۶ ماه گذشته در مرکز اورژانس ۱۱۵ استان ثبت شده که بطور میانگین روزانه ۸۸ تماس تلفنی، مزاحمت بوده است.

وی با اشاره به آمار بالای مزاحمت های تلفنی به اورژانس ۱۱۵، بیان کرد: مزاحمت های تلفنی ازیک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال شدن خطوط ارتباطی از بین می‌ برد و منجربه آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و دربرخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.

دولت آبادی  تصریح کرد: برخی از این مزاحمت‌ها منجر به ماموریت‌های کاذب و اعزام آمبولانس می‌شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه‌های ملی،به علت تردد آمبولانس‌ها در مسیر ها می‌تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومین واقعی را از بین ببرد.

این مسئول با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت به اورژانس پذیرفته نیست تاکید کرد: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد ، غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند  و درصدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران به ویژه به کودکان و نوجوانان باشند.

وی همچنین افزود: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.