مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : اجرای طرحهای جدید برای حفاظت از محصول انار در برابر آفات در یزد روشی جدیدی است که برای اولین بار در سطح یک هکتار از باغات میوه انار جهت کاهش۹۰درصدی خسارات محصول انار در یزد ابداع گردید.

اجرای طرح‌های جدید برای حفاظت از محصول انار در برابر آفات در یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد ، یدالله جواد پور اظهارداشت: میوه انار با توجه به اینکه ماندگاری زیادی بر روی درخت دارد، معمولا از اوایل اردیبهشت تا آبان که زمان برداشت این محصول است مورد حمله آفات مختلف قرار می گیرد، اما می توان به مدد بکار گیری طرح های تلفیقی مبارزه با آفات، دسترنج کشاورزان سخت کوش یزدی تا حدودی از گزند این آفات در امان بماند.

وی افزود : از انجا که انار جزء محصولات سالم وارگانیک است؛ بایستی بجای استفاده از سموم شیمیایی تلاش کنیم از شیوه های جایگزینی مانند مکانیکی وزراعی استفاده کرده؛ همچنان که در سالهای گذشته از مواردی مانند نصب تله های فرمونی وتله های جذب کننده استفاده می کردیم و امسال تلاش خواهیم کرد برای اولین بار در کشوربا نصب کاورهایی بر روی میوه های انار، این محصول را از گزند آفات حفظ کرده به افزایش کیفیت وکمیت محصول کمک کنیم.

جواد پور تصریح کرد: با استفاده از این کاور کیسه ای که از یک نوع پارچه بدون بافت تهیه شده علاوه بر جلوگیری از آفات کرم گلوگاه ومگس مدیترانه ای از آفتاب سوختگی محصول انار هم جلوگیری خواهد شد وکشاورزان ما با هزینه ای معادل ده درصد از تولیدات باغ می توانند ۹۰درصد محصول سالم وبا کیفیت داشته باشند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  افزود: امسال پیش بینی شده است حدود۸۰هزارتن انار از سطح۶هزار هکتار از باغات استان یزد برداشت بشود که با اجرای روش کاوری در کنار سایر روشهای مبارزه با آفات انار، می توان میزان خسارت انار را تا حدود۹۰درصد کاهش داد.

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.