رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در سطح کشور 10 میلیون دانش‌آموز همیار پلیس داریم که با نظارت بر کار والدین و راننده سرویس‌های خود در طول 11 سال گذشته موجب کاهش 10 هزار نفری تلفات شده‌اند.

همیاران پلیس از مرگ 10 هزار نفر جلوگیری کردند
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمدباقر سلیمی در همایش «همیاران پلیس؛ فرهنگ‌یاران ترافیک و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی» که صبح امروز در فرهنگسرای ترافیک مشهد، اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی هرسال همایش‌هایی نمادین تحت عنوان آغاز به‌کار همیاران پلیس که متشکل از دانش‌آموزان است در سطح استان برگزار می‌شود.
وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در طول سال تحصیلی برای کاهش حوادث در حوزه انضباط ترافیکی  از کمک دانش‌آموزان استفاده می‌کند، زیرا حوادث رانندگی صدمات و خسارت‌های زیادی به خانواده‌ها و اجتماع وارد می‌کند. 
رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: امنیت ترافیکی موضوع اجتماعی و همگانی است و برای رسیدن به این هدف نیازمند تعامل و اقدام جهادی هستیم. 
سلیمی خاطر نشان کرد:  از سال‌های 83-84 طرح همیاران پلیس کلید خورد و در سطح کشور 10 میلیون دانش‌آموز همیار پلیس داریم که با نظارت بر کار والدین و راننده سرویس‌های خود در طول 11 سال گذشته موجب کاهش 10 هزار نفری تلفات شده‌اند. 
وی در خصوص طرح همیاران پلیس، تأکید کرد: این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های ما در زمینه کاهش تلفات رانندگی است که با تعامل خانواده‌ها، دانش‌آموزان، سازمان آموزش‌وپرورش و شهرداری انجام شد.  
رئیس‌پلیس راهور خراسان رضوی افزود: امسال در سطح استان خراسان حداقل یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز همیار پلیس در مقاطع مختلف تحصیلی داریم که نقش خود را در نظم و امنیت ترافیکی به‌خوبی ایفا می‌کنند و امیداریم در پایان سال تحصیلی شاهد خبرهای خوشی از کاهش حوادث  ترافیکی باشیم.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.